חדשות בארץ

מפתיע: משלחת ישראלית מהשומרון ביקרה באיחוד האמירויות

משלחת של מנהלי מפעלים ואנשי עסקים מהשומרון, בראשות ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, קיימה סדרת פגישות בדובאי ודנה בשיתופי פעולה כלכליים. דגן: "הזדמנות לשני הצדדים להרוויח"

יוסי דגן באיחוד האמירויות (קרדיט צילום: מועצה אזורית שומרון)יוסי דגן באיחוד האמירויות (קרדיט צילום: מועצה אזורית שומרון)
אא

(קרדיט וידיאו: מועצה אזורית שומרון)

ביקור היסטורי מפתיע: ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיע לפני מספר ימים לדובאי בראש משלחת של מנהלי מפעלים ואנשי עסקים מאזורי התעשייה שבשומרון. חברי המשלחת הגיעו לאיחוד האמירויות בטיסה המסחרית הראשונה שיצאה מנתב"ג לדובאי.

במהלך שהותה בדובאי, נפגשה המשלחת הישראלית עם כ-20 אנשי עסקים וחברות גדולות בתחומי החקלאות, ההדברה והפלסטיקה, וכן עם חברות המעוניינות בטכנולוגיות לגידולים בתהליכים מהירים. חברי המשלחת שמעו מבני שיחם על הצרכים הייחודיים של האזור, ודנו עמם בשיתופי פעולה, בעיקר בתחומי האגרונומיה, הגידולים והתפלת המים. 

בין התעשיינים שהצטרפו למשלחת: בועז שיצר, מנכ"ל חברת AST מאזור תעשייה שחק בשומרון, המספקת פתרונות טכנולוגיים להתפלה ומחזור מים בכל העולם; משה לב רן, סמנכ"ל חברת טוויטו פלסט מאיזור תעשייה ברקן, המתמחה בייצור אביזרים למיזוג אוויר וחיסכון באנרגיה; יאיר וולוביץ', המייצג 30 חברות אגרונומיה ופיתוח גידולים בארץ בכלל ובשומרון בפרט; ומנכ"ל המועצה האזורית שומרון, אמיתי רויטמן, שמקים בחודשים האחרונים את החברה העירונית הכלכלית של השומרון. המשלחת כללה גם נציגות של החברה המרכזית לפיתוח שומרון.

"השומרון עומד בחזית גם בתחומי התעשייה והמסחר, חלוץ ברקימת קשרים ויצירת שיתופי פעולה בינלאומיים", אמר דגן. "האסטרטגיה של השומרון היא להוביל בכל מקום, להיות הראשונים בכל הזדמנות לבניין השומרון ופיתוח השומרון. הבנייה הכבישים והכלכלה הם אלה שמניעים את פיתוח מדינת ישראל בכלל, והשומרון בפרט".

"בתפיסתי, חלק משמעותי מתפקידי המועצה האזורית שומרון הוא ליצור את מנועי הצמיחה הכלכליים, את הייצוא ואת המינוף העסקי, הן ברמת היישובים והן ברמת התעשייה", הוסיף דגן. "התעשייה בשומרון צריכה לקבל מהמועצה את השירות הטוב ביותר גם בפתיחת שווקים חדשים לייצוא, ולקדם את הקשרים הכלכליים לטובת כ-300 חברות היושבות בשומרון, שלהן ייצוא שנתי של מאות מיליוני דולרים בשנה. יש כאן הזדמנות לשני הצדדים להרוויח משיתופי פעולה, שיכולים להיווצר מהנורמליזציה מול שכנה אסטרטגית וחשובה כל כך. איחוד האמירויות היא מדינה מתקדמת בחזית הפיתוח וההשקעות, לכבוד לנו לייצר עמם קשרי מסחר ותעשייה".

איש העסקים האמירתי, יוסוף ביידון, בירך את דגן וחברי משלחתו: "זהו רגע מרגש עבור כולנו. לא הייתי מאמין שאני אזכה לחזות בדבר הזה בחיי. בשבילנו אחים ואחיות משני הצדדים, מישראל ודובאי, יושבים סביב אותו שולחן – זה כבוד גדול. יש לדבר הזה גם משמעויות כלכליות, וכן משמעויות בתחומי הרפואה. ללמוד זה מזה ולהרוויח זה מזה. ההבנה של מה שקורה בשומרון ומגוון האנשים שחיים שם, הדו קיום שמתקיים שם בין ערבים וישראלים שעובדים זה לצד זה, באותם מפעלים, מרוויחים את אותם משכורות, חוגגים יחד חגים ועובדים זה לצד זה – זהו כבוד גדול להיות כאן לצד ראש מועצה אזורית שומרון שמקדם את כל זה".

בשומרון שלושה איזורי תעשייה, בהם מאות חברות ועסקים המייצאים את התוצרת שלהם לרחבי העולם. העסקים השונים מעסיקים עובדים ישראלים ופלסטינים, ופועלים בתחומי הפלסטיקה, המחזור, המתכת והאלקטרוניקה ובתחומי הפיתוחים הטכנולוגיים השונים.

תגיות:יהודה ושומרוןאיחוד האמירויותיוסי דגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה