חדשות בריאות

נתניהו שוחח עם מנכ"ל פייזר: "נרכוש את החיסון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם מנכ"ל חברת פייזר, שהודיעה כי על פי תוצאות הביניים של הניסוי בחיסון שפיתחה נגד קורונה הובחנה יעילותו ביותר מ-90% מהמקרים: "אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת פייזר"

אא

נתניהו, הערב

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (רביעי) עם חברת התרופות פייזר, אלברט בורלה, וזאת בעקבות תוצאות הביניים החיוביות שהתקבלו בשלב השלישי של הניסוי הקליני שהיא עורכת בחיסון שפיתחה נגד קורונה. בסרטון שהעלה לרשת, מסר נתניהו כי ישראל מנהלת משא ומתן עם החברה לרכישת החיסון.

"אני פועל כל הזמן להביא חיסונים לישראל, והיום יש לי בשורה חשובה", אמר נתניהו. "סיימתי עכשיו שיחה מאוד חמה ולבבית עם אלברט בורלה, מנכ"ל חברת פייזר. חברת פייזר הודיעה שלשום שהיא פיתחה חיסון נגד הקורונה עם יעילות של 90%. כל העולם רוצה לקבל את התרופות שלה. אנחנו מנהלים איתם משא ומתן".

"ביקשתי לשוחח איתו, הוא מיד נענה. מתברר שאלברט בורלה מאוד גאה במוצאו היווני ומוצאו היהודי מסלוניקי, והוא אמר לי שהוא מאוד מעריך את טיפוח היחסים בין יוון לישראל, שאני מוביל בשנים האחרונות".

"אחרי השיחה הזאת, שהייתה מאוד עניינית ומאוד מעשית, אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת פייזר", הצהיר נתניהו. "זאת בשורה מאוד חשובה להבאת חיסונים רבים לכם, אזרחי ישראל. שיהיה בהצלחה".

מתוצאות הביניים של הניסוי, שנמסרו אתמול על ידי פייזר ושותפתה לפיתוח החיסון, חברת ביונטק, עלה כי החיסון נמצא יעיל ביותר מ-90% מהמקרים – הרבה מעל לרמת הסף של 50% שהוגדרה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). בנוסף, לא דווח עד כה על תופעות לוואי משמעותיות בקרב כ-43,500 המתנדבים שהשתתפו בניסוי. בשבועות הקרובים פייזר צפויה להגיש ל-FDA בקשה לקבלת אישור חירום לשימוש בחיסון.

כדי לחסוך זמן, שתי החברות החלו כבר בייצור החיסון עוד בטרם הוכחו יעילותו ובטיחותו. הן צופות, כי יוכלו לייצר כ-50 מיליון מנות חיסון עד סוף השנה. מנות אלו יוכלו לספק הגנה ל-25 מיליון בני אדם, שכן בחיסון זה נדרשות שתי זריקות. בשנת 2021 צפויות החברות לייצר כ-1.3 מיליארד מנות חיסון.

ארגון הבריאות העולמי קידם בברכה את הודעתן של פייזר וביונטק. ברוס איילווארד, בכיר בארגון, אמר כי "יש עדיין עבודה רבה לעשות", אולם לדבריו מדובר ב"תוצאות חיוביות מאוד". הוא הוסיף, כי ייתכן וניתן יהיה להתחיל בשיווק של החיסון כבר בחודש מרץ 2021. בשלב הראשון יינתן החיסון למי שמשתייכים לקבוצות סיכון.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה