חדשות בריאות

"פריצת דרך נוספת": נתניהו שוחח שוב עם מנכ"ל פייזר

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח שוב עם מנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלברט בורלה, כדי לקדם חתימת הסכם לרכישת החיסון שפיתחה החברה נגד נגיף הקורונה. לשכת ראש הממשלה: "התקדמות משמעותית, שתאפשר חתימה על הסכם בימים הקרובים"

נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה (חמישי) שוב עם מנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלברט בורלה. מדובר בשיחה השנייה של השניים בתוך פחות מיממה, במסגרת המאמצים הישראליים לחתום על הסכם עם החברה לרכישת החיסון שהיא מפתחת נגד נגיף הקורונה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי הושגה "פריצת דרך נוספת" בדרך להשגת החיסון. במהלך השיחה העלה נתניהו על הקו את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רועי שיינדורף, וכן את היועץ המשפטי של החברה האמריקנית, וזאת על מנת להסיר את כל החסמים והקשיים הבירוקרטיים ולחתום על הסכם. "בשיחה נרשמה התקדמות משמעותית, אשר תאפשר חתימה על הסכם בין מדינת ישראל לחברת פייזר כבר בימים הקרובים", נאמר בהודעת הלשכה.

אמש עדכן נתניהו על שיחתו הראשונה עם בורלה. "אני פועל כל הזמן להביא חיסונים לישראל, והיום יש לי בשורה חשובה", אמר. "סיימתי עכשיו שיחה מאוד חמה ולבבית עם אלברט בורלה, מנכ"ל חברת פייזר. חברת פייזר הודיעה שלשום שהיא פיתחה חיסון נגד הקורונה עם יעילות של 90%. כל העולם רוצה לקבל את התרופות שלה. אנחנו מנהלים איתם משא ומתן".

"ביקשתי לשוחח איתו, הוא מיד נענה. מתברר שאלברט בורלה מאוד גאה במוצאו היווני ומוצאו היהודי מסלוניקי, והוא אמר לי שהוא מאוד מעריך את טיפוח היחסים בין יוון לישראל, שאני מוביל בשנים האחרונות".

"אחרי השיחה הזאת, שהייתה מאוד עניינית ומאוד מעשית, אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת פייזר", הצהיר ראש הממשלה. "זאת בשורה מאוד חשובה להבאת חיסונים רבים לכם, אזרחי ישראל. שיהיה בהצלחה".

פייזר ושותפתה לפיתוח החיסון, החברה הגרמנית ביונטק, דיווחו שלשום על תוצאות ביניים חיוביות שהתקבלו בשלב השלישי של הניסוי הקליני בחיסון נגד קורונה. מהתוצאות עלה כי החיסון נמצא יעיל ביותר מ-90% מהמקרים – הרבה מעל לרמת הסף של 50% שהוגדרה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). בנוסף, לא דווח עד כה על תופעות לוואי משמעותיות בקרב כ-43,500 המתנדבים שהשתתפו בניסוי. בשבועות הקרובים פייזר צפויה להגיש ל-FDA בקשה לקבלת אישור חירום לשימוש בחיסון.

כדי לחסוך זמן, שתי החברות החלו כבר בייצור החיסון עוד בטרם הוכחו יעילותו ובטיחותו. הן צופות, כי יוכלו לייצר כ-50 מיליון מנות חיסון עד סוף השנה. מנות אלו יוכלו לספק הגנה ל-25 מיליון בני אדם, שכן בחיסון זה נדרשות שתי זריקות. בשנת 2021 צפויות החברות לייצר כ-1.3 מיליארד מנות חיסון.

על פי הדיווח אמש בחדשות 12, נתניהו ובורלה סיכמו כי ישראל תקבל שש מיליון מנות חיסון. מנות אלו יספיקו לחיסונם של שלושה מיליון ישראלים, שכן בחיסון זה נדרשות שתי זריקות.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה