חדשות בריאות

החל מחצות: תקופת הבידוד תקוצר ל-12 ימים

בטקס הפרידה מפרויקטור הקורונה היוצא, פרופ' רוני גמזו, אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי "מי שיעמדו בתנאים יוכלו לצאת מן הבידוד אחרי 12 ימים. אם זה יעבוד טוב – נחשוב על הקלות נוספות בהמשך"

בדיקת קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)בדיקת קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

במשרד הבריאות נערך היום (חמישי) טקס פרידה מפרויקטור הקורונה היוצא, פרופ' רוני גמזו. שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע בטקס, כי תקופת הבידוד תקוצר מ-14 ימים ל-12.

"אני שמח מאוד שגם קיצור ימי הבידוד יוצא לפועל", אמר אדלשטיין. "המנכ"ל חתם, ואנחנו יכולים לבשר לאזרחי ישראל שמי שיעמדו בתנאים יוכלו לצאת מן הבידוד אחרי 12 ימים. אם זה יעבוד טוב – נחשוב על הקלות נוספות בהמשך".

אדלשטיין התייחס לישיבת קבינט הקורונה, המכונס בשעה זו לדון בהמשך תוכנית היציאה מהסגר מחד ובהטלת מגבלות נוספות מאידך: "יהיו דיונים לא פשוטים, כי המצב נזיל. ביציאה שלנו אנחנו נלחמים על כל שלב, מקווים מאוד להצליח. יחד עם זאת, איפה שניתן להקל – אנחנו מקלים. עם כל החששות, הצלחנו להגיע לאיים ירוקים באילת ובים המלח, על מנת לאפשר לעם ישראל לנשום ולנוח".

ההחלטה על קיצור הבידוד תיכנס לתוקף הלילה בחצות. על פי פרטי הנוהל החדש, אדם המצוי בבידוד עקב חשיפה לחולה מאומת, או בשל חזרה מחו"ל, יוכל לסיים את תקופת הבידוד בתוך 12 יום, וזאת אם לא היו לו תסמינים בכל אותם ימים, ולאחר שקיבל שתי תשובות שליליות בבדיקות לאבחון קורונה.

במשרד הבריאות ציינו, כי את הבדיקה הראשונה על המבודד לבצע סמוך ככל האפשר למועד הכניסה לבידוד. הבדיקה השנייה תיעשה לכל המוקדם במהלך היום העשירי לתקופת הבידוד, ולאחר שחלפו 24 שעות לפחות ממועד ביצוע הבדיקה הראשונה. אם שתי הבדיקות יהיו שליליות, יישלח למבודד אישור (במסרון או בשיחה טלפונית), והוא יוכל לצאת מבידוד 12 ימים לאחר המגע האחרון עם החולה או החזרה מחו"ל. הנוהל החדש יחול גם רטרואקטיבית, על מי שכבר נמצא בבידוד היום.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת צבי האוזר, בירך על כניסתו לתוקף של קיצור הבידוד: "מברך את משרד הבריאות באימוץ הצעתי לקצר את ימי הבידוד ביומיים, וקורא למשרד לבצע את כל ההיערכויות כדי שנוכל בטווח של שבועות ספורים לקצר את הבידוד ביומיים נוספים, ל-10 ימים. צעד זה אפשרי, יחסוך מאות מיליוני שקלים למשק ויצמצם את הפגיעה באזרחים".

יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, הגיב: "הכיוון הוא נכון, אך יש לקצר יותר את משך הבידוד, לפחות לעובדים החיוניים. בקרוב מאוד תחל עונת השפעת, וכמות ההיעדרויות מהעבודה תגדל ותגיע למימדים שיקשו על הייצור בישראל. מקומות העבודה, ובעיקר החיוניים שבהם, כבר הוכיחו את יעילותם בקטיעת שרשרת ההדבקה ובשיעורי הדבקה כמעט אפסיים. לא בכדי צרפת הורידה את משך הבידוד ל-7 ימים ואיטליה ל-10".

על פי הנתונים שהגיעו לוועדת החוץ והביטחון, מ-1 ביולי נכנסו 1,705,104 אנשים לבידוד. על פי נתוני משרד האוצר שהוצגו לוועדה, נכון לחודש אוקטובר הפגיעה בתוצר בשל ימי הבידוד נמדדת בקרוב למיליארד שקלים. קיצור תקופת הבידוד ל-12 ימים צפוי לחסוך למשק 280 מיליון שקלים, והחלטה על קיצור הבידוד ביומיים נוספים תחסוך סכום של 560 מיליון שקלים.

תגיות:יולי אדלשטייןבידודנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה