חדשות בארץ

האם הושגה פשרה בין הליכוד וכחול לבן בנושא המינויים?

על פי הדיווח בחדשות 12, הליכוד וכחול לבן על מינוי חשב כללי למשרד האוצר, כשבתמורה ימונה הוד בצר, מקורבו של שר הביטחון בני גנץ, למנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי. בכחול לבן הכחישו: "לא הושגה כל פשרה"

נתניהו וגנץ (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו וגנץ (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

ברקע המשבר הקואליציוני המתמשך בין הליכוד וכחול לבן, דיווח הבוקר (ראשון) ירון אברהם בחדשות 12 כי בין שתי המפלגות הושגה פשרה בנושא המינויים – אחת הסוגיות השנויות במחלוקת.

על פי הדיווח, בין המפלגות הוסכם כי כחול לבן תאפשר להביא לאישור הממשלה את מינויו של חשב כללי למשרד האוצר, וזאת בעקבות פרישתו של החשב הקודם רוני חזקיהו. בתמורה לכך, הוד בצר, מקורבו של שר הביטחון בני גנץ, ימונה למנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי.

בכחול לבן מיהרו להכחיש את הידיעה: "לא הושגה כל פשרה בעניין המינויים, והנושא כלל לא עולה בממשלה היום", נמסר בהודעה רשמית מהמפלגה.

בתגובה לפרסום, תקפו בימינה בחריפות את כחול לבן והליכוד: "בעוד בעלי עסקים ומיליון מובטלים מחשבים לעצמם שקל לשקל איך לעבור את השבוע הקרוב בשלום, ממשלת האין-בושה הזו תופרת עיסקאות ג'ובים למשרדי ממשלה מיותרים וממנה מנכ"ל לראש ממשלה חליפי. הגיע הזמן למנהיגות אחרת – שאכפת לה מהאזרחים".

כזכור, בתחילת החודש דרש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מראש הממשלה נתניהו ומשר הביטחון גנץ לפעול "ללא דיחוי" לקידום מינויי קבע למשרות הבכירות בשירות המדינה. במכתב ששלח לשניים, כתב היועץ כי "בחלוף כמעט חצי שנה מאז הורכבה הממשלה, משרות בכירות רבות עודן מאוישות בדרך של מינוי זמני, לרבות משרות מרכזיות בעלות מאפיינים של שמירת סף".

מנדלבליט התריע במכתבו, כי יקשה עליו להגן על העיכוב במינויים, בעתירות שהוגשו לבג"ץ בנידון: "מצב דברים זה שבו לא מקודמים המינויים האמורים, מבלי שניתן למיטב ידיעתי טעם ענייני לכך, מעורר קושי משפטי משמעותי. הקושי המשפטי הולך ומתעצם לנוכח ריבוי התפקידים שאינם מאוישים דרך קבע, מהותם של תפקידים אלה, חשיבותם, ופרק הזמן שחלף מאז הקמת הממשלה. ככל שלא יחול שינוי במצב הדברים המתואר, יקום קושי רב להגן על התנהלות הממשלה בהליכים המשפטיים".

תגיות:הליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה