חדשות בארץ

גנץ בסיור בצפון: "סוריה נושאת באחריות למטענים שנמצאו בגולן"

במהלך ביקור בצפון, הגיב שר הביטחון בני גנץ על חשיפת זירת המטענים בדרום רמת הגולן: "אנחנו לא יכול לעבור לסדר היום בעניין הזה"

גנץ בצפון, היום (צילום: David Cohen/Flash90)גנץ בצפון, היום (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שלישי) לחשיפתה של זירת מטעני החבלה בדרום רמת הגולן, בתוך שטח ישראל. "סוריה אחראית לנעשה משטחה, אנחנו לא יכולים לעבור לסדר היום", אמר במהלך ביקור בפיקוד הצפון.

לסיורו של גנץ נלוו השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, מפקד אוגדה 91 תת-אלוף שלומי בינדר, וקצינים בכירים נוספים.

גנץ קיבל ממפקד פיקוד הצפון סקירה ביטחונית על מוכנות הכוחות, וקיים הערכת מצב באוגדה. בהמשך סייר לאורך הגבול הצפוני, ביקר בחמ"ל האיסוף בעוצבת ברעם ושוחח עם מפקדים וחיילים. 

"אנחנו ערוכים מזה זמן רב לאפשרות של פיגועים בגזרת הצפון", אמר שר הביטחון. "לצה"ל יש את היכולות ואת הנחישות להגיב בצורה חמורה לכל אירוע שלא יקרה, הן בחזית הלבנונית והן בחזית הסורית. לפני מספר שעות התגלה מטען בגזרת רמת הגולן. אני מבקש להגיד באופן ברור: סוריה אחראית לנעשה משטחה, כדוגמת המטען הזה ולנעשה משטחה בהקשר הברחות האמל"ח שבדרך לחיזבאללה. אנחנו לא יכולים לעבור לסדר היום בעניין הזה".

"כל פעם שאני מגיע לגבול בלבנון ישנה סוג של התרגשות אישית אחרי עשרות שנות שירות בלבנון", הוסיף גנץ. "אני מסתובב פה ורואה מערכת משתפרת ומשופרת, גאווה גדולה ונמשיך להיות פה ולשמור על האזרחים".

מוקדם יותר היום, מסר דובר צה"ל, כי כוח צה"ל חשף זירת מטענים בסמוך לגדר הגבול עם סוריה. כוחות הנדסה קרבית נטרלו את המטענים, שנחשפו סמוך למרחב בו סיכלו חיילי צה"ל ניסיון הנחת מטענים לפני כשלושה חודשים.

"צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, ולא יאפשר כל פגיעה בריבונות ישראל", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

כזכור, בתחילת אוגוסט סיכל צה"ל ניסיון של חוליית מחבלים להניח מטענים בגבול סוריה-ישראל. כוח מיוחד שביצע מארב באזור דרום רמת הגולן, סמוך למוצב צבאי בלתי מאויש, זיהה מספר מחבלים מניחים מטענים בקרבת גדר הגבול. כוח צה"ל וכלי טיס של חיל האוויר ירו במקביל לעבר החוליה, שמנתה ארבעה מחבלים, ופגעו בהם. בתגובה לתקרית, תקף חיל האוויר יעדים של הצבא הסורי בדרום סוריה. המטרות שהותקפו כללו עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה.

תגיות:בני גנץסוריהצה"לפיקוד צפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה