מעניין

הסיפור ההזוי שעוד לא שמעתם: הטייס נשאב מהחלון החוצה. לא תאמינו איך הוא ניצל 

במהלך טיסה מברמינגהם שבאנגליה למלאגה בשנת 2015, התנפצו לפתע שניים מתוך שישה חלונות בתא הטייס וכך מצא עצמו קפטן טים לנקסטר נשאב החוצה מהחלון, בגובה של 23,000 רגל. לא תאמינו איך זה הסתיים

הטייס בזמן שנאבק על חייו (צילום: מתוך יוטיוב)הטייס בזמן שנאבק על חייו (צילום: מתוך יוטיוב)
אא

זו הייתה אחת הטיסות ההזויות של כל הזמנים. 

במהלך טיסה מברמינגהם שבאנגליה למלאגה בשנת 2015, התנפצו לפתע שניים מתוך שישה חלונות בתא הטייס וכך מצא עצמו קפטן טים לנקסטר נשאב החוצה מהחלון, בגובה של 23,000 רגל.

"אלו היו רגעים מרטיטים ומלאי אימה", סיפר צוות הדיילים ששחזר את האירוע מאוחר יותר. 

מי שהתעשת ראשון היה הדייל נייג'ל אגדן, שדלת הטייס שנתלשה ממקומה - כמעט פגעה בו. "איך שקלטתי מה קורה, רצתי מיד לתוך תא הטייס. ראיתי שהשמשה הקדמית נעלמה והטייס נאבק על חייו מחוץ לחלון. הוא אחז בחוזקה במסגרת החלון, וכל הגוף שלו היה בחוץ, אבל מה שאני הצלחתי לראות הוא את הרגליים שלו".

 

"אני לא אשכח את זה בחיים"

בנקודה זו קופץ אגדן ועומד על עמוד הבקרה של המטוס, כדי להגיע לטייס. "תפסתי אותו במותניים שלו כדי שלא יעוף לגמרי, אבל בינתיים הרגליים שלו היו תקועות מקדימה, וניתקו את הטייס האוטומטי. ככה קרה שטסנו במהירות 650 קמ"ש".

בנקודה מסוימת החל אגדן להיחלש ולאבד את אחיזתו בטייס, אלא שאז אירע נס נוסף כאשר איש הצוות ג'ון היוארד משך את שניהם פנימה, רגע לפני שטייס המשנה אליסטר אטקינסון - הצליח להשתלט על המטוס. "אלוקים יודע איך, כי הלחץ עליו היה אדיר. אבל הוא צעק 'מיי דיי' והנחית אותנו בצורה מושלמת", שחזרו אנשי הצוות. 

היוארד שצפה בטייס לנקסטר בזמן שנאבק על חייו, אמר שלעולם לא ישכח את התמונה שנגלתה לנגד עיניו. "הפנים שלו נדפקו שוב ושוב בחלון, והדם לא הפסיק לרדת מהראש ומהאף שלו. אבל הכי מפחיד היה המבט בעיניים שלו, שהיו פקוחות לרווחה. אני לא אשכח את זה בחיים", אמר. 

מיד עם הנחיתה פונה קפטן לנקסטר לבית החולים, שם התברר כי הנזק יחסית למי ששהה מחוץ למטוס במשך 20 דקות תמימות - הוא יחסית קטן. לא די בזה שהוא שרד, הפצעים שלו הסתכמו בשברים וכוויות קור בלבד. 

תגיות:תאונהטייסשאיבההזוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה