חדשות בעולם

דיווח: איראן החלה להזרים גז לצנטריפוגות מתקדמות בנתנז

דוח של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, שפורסם על ידי סוכנות "רויטרס", קובע כי איראן החלה להזרים גז לצנטריפוגות מתקדמות שהותקנו לאחרונה במתקן הגרעין בנתנז, וזאת בניגוד להסכם הגרעין

כור גרעיני באיראן, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)כור גרעיני באיראן, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

דוח חדש של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) קובע, כי איראן החלה בהזרמת גז לצנטריפוגות מתקדמות שהותקנו לאחרונה במתקן הגרעין התת-קרקעי בנתנז. כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות "רויטרס".

על פי הדוח, פקחי סבא"א אישרו בסוף השבוע האחרון כי איראן החלה בהפעלת הצנטריפוגות המתקדמות מדגם IR-2m. מדובר בהפרה נוספת של הסכם הגרעין עליו חתומה איראן, לפיו היא יכולה לאגור אורניום שהועשר באמצעות צנטריפוגות מדגם IR-1 בלבד.

ביום רביעי שעבר, פרסמה הסוכנות סבא"א דוח, ממנו עלה כי בידי איראן 2,442.9 ק"ג של אורניום מועשר – פי 12 מהכמות המותרת לה על פי ההסכם, שנחתם בשנת 2015. הדוח ציין, כי האיראנים ממשיכים להעשיר אורניום לרמה של 4.5%, על אף שההסכם מתיר להם להעשיר אותו עד לרמה של 3.67%.

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח אתמול, כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בחן את האפשרות לתקוף את מתקני הגרעין באיראן בשבועות הקרובים, זמן קצר לפני סיום כהונתו, אולם יועציו הבכירים הניאו אותו מהמהלך. על פי הידיעה, שהסתמכה על גורמים אמריקניים רשמיים בעבר ובהווה, בישיבה שקיים בשבוע שעבר, למחרת פרסום דוח סבא"א, שאל טראמפ את יועציו הבכירים מהן האפשרויות העומדות לרשותו וכיצד עליו להגיב. היועצים – ביניהם סגן הנשיא מייק פנס, מזכיר המדינה מייק פומפאו, מזכיר ההגנה בפועל כריסטופר מילר, ויו"ר המטות המשולבים הגנרל מארק מילי – הזהירו כי מכה צבאית נגד המתקנים הגרעיניים האיראניים עלולה להוביל להסלמה. לאחר שפומפאו ומילי סקרו את הסיכונים האפשריים שבהסלמה צבאית, גורמים רשמיים שנכחו בפגישה יצאו ממנה בתחושה שהאופציה הצבאית ירדה מהשולחן. בבית הלבן סירבו להגיב על הדיווח.

תגיות:איראןאורניוםסבא"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה