חדשות בארץ

פומפאו לנתניהו: "נכיר בארגוני BDS כארגונים אנטישמיים"

בהצהרות משותפות לתקשורת לאחר פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הכריז מזכיר המדינה היוצא של ארצות הברית, מייק פומפאו, כי הממשל ינקוט בצעדים מיידיים נגד ארגונים הקוראים להחרים את ישראל. נתניהו: "ישראל אסירת תודה לך, מייק, על תמיכתך הבלתי מעורערת"

נתניהו ופומפאו, הבוקר (צילום: Maya Alleruzzo/POOL)נתניהו ופומפאו, הבוקר (צילום: Maya Alleruzzo/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (חמישי) עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו. בהצהרות משותפות לתקשורת, הכריז פומפאו כי ארצות הברית תכיר בתנועת ה-BDS, הקוראת להחרים את ישראל, כתנועה אנטישמית.

נתניהו פתח את דבריו בתודה לממשל טראמפ: "בארבע השנים האחרונות, הברית בין ישראל וארצות הברית הגיעה לגבהים חסרי תקדים", הצהיר. "הודות לנשיא טראמפ, ארצות הברית הכירה כירושלים כבירת ישראל והעבירה אליה את שגרירותה. הודות לנשיא טראמפ, ארצות הברית הכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן, נסוגה מהסכם הגרעין המסוכן, הטילה סנקציות משתקות על המשטר האיראני וחיסלה את טרוריסט-העל קאסם סולימאני".

"הודות לנשיא טראמפ, ארצות הברית הציעה את התוכנית הריאליסטית הראשונה לשלום בין ישראל והפלסטינים, והודות לו ישראל יכלה לכונן שלום עם שלוש מדינות ערביות – איחוד האמירויות, בחריין וסודאן. ישראל אסירת תודה על כל מה שהנשיא טראמפ עשה על מנת לחזק אותה ולקדם שלום. ישראל אסירת תודה לך, מייק, על תמיכתך הבלתי מעורערת".

ראש הממשלה הוסיף והודה על התמיכה הנחרצת של הממשל היוצא בישראל במוסדות האו"ם ועל קמפיין הלחץ שהפעיל נגד איראן: "קבעתם את הסטנדרט למה שאיראן צריכה לעשות אם היא רוצה שיתייחסו אליה כמדינה נורמלית. העריצים של טהראן אינם ראויים לקבל פטורים".

פומפאו ציין בדבריו, כי דן עם נתניהו באמצעים להגן על האזור מפני המשטר האיראני: "איראן היא תומכת הטרור הגדולה בעולם. ישראל מספקת תמיכה לקמפיין הלחץ שלנו נגדה, שאין לנו כוונה להפחיתו. אנחנו עומדים לצד העם האיראני נגד הפגיעה של המשטר בו. אנו רוצים שלום וביטחון לכל האזור ולישראל. ההסכמים שהשגנו בשבועות האחרונים מקנים תקווה חדשה שישראלים ופלסטינים יכולים לסיים את הסכסוך".

מזכיר המדינה היוצא, שהגיע לביקור פרידה אחרון במסגרת תפקידו, הודיע על החלטת מחלקת המדינה להכריז על קמפיין ה-BDS כאנטישמי: "אני יודע שעבורכם זה מובן מאליו. ננקוט בצעדים מיידיים לזהות ארגונים שעוסקים בפעילות שנאה של BDS ונסיר את התמיכה הממשלתית מהם. זה הזמן הנכון לכך".

בהמשך היום יגיע פומפאו לביקור ברמת הגולן, ויישא הצהרה משותפת עם שר החוץ גבי אשכנזי. צפוי לו גם ביקור ביקב בפסגות – ביקור ראשון מסוגו של מזכיר מדינה אמריקני ביהודה ושומרון.

תגיות:מייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה