חדשות בארץ

"מקווה שפולארד יגיע לישראל עד חנוכה"

עורך הדין אלן דרשוביץ, אחד מפרקליטיו של ג'ונתן פולארד, הביע תקווה כי לקוחו יגיע לישראל עוד לפני חנוכה: "הוא עדיין קורבן של מערכת המשפט האמריקנית"

הפגנה למען שחרורו של פולארד מהכלא, אפריל 2013 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הפגנה למען שחרורו של פולארד מהכלא, אפריל 2013 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

עורך הדין אלן דרשוביץ, אחד מפרקליטיו של ג'ונתן פולארד, הביע הבוקר (ראשון) תקווה כי לקוחו יגיע לישראל עוד לפני חנוכה. זאת לאחר שבסוף השבוע הסירה ועדת השחרורים בארצות הברית את ההגבלות הנוקשות שהוטלו עליו, שכללו איסור יציאה מהמדינה.

"פולארד חופשי מבחינה פיזית", אמר דרשוביץ בריאיון לאפי טריגר בגלי צה"ל. "הוא חופשי גם מבחינה פסיכולוגית, שכן אני לא חושב שהוא מאמין שעשה דבר שגוי מוסרית. אבל הוא ריצה עונש לא צודק ומוגזם של 30 שנה בכלא וחמש שנים של מגבלות – הוא עדיין קורבן של מערכת המשפט האמריקנית".

"הוא לא יוכל להשאיר את הפרשה מאחוריו", הצהיר עורך הדין. "יש שקרים רבים עליו, חלקם ימשיכו לרדוף אותו. אתמול ה'ניו יורק טיימס' טען שהוא ריגל עבור בצע כסף – זה לא נכון. העיתון טען שחלק מהחומר הגיע לברה"מ – אין לכך כל ראיה. יש עדיין אנשים שמשקרים בנוגע אליו ותוקפים אותו שלא בצדק – אני בטוח שהוא ירצה להתמודד עם ההאשמות השקריות האלה".

דרשוביץ ציין, כי פולארד יוכל לנסוע לכל מדינה שתסכים לקבלו: "הוא אזרח ישראלי, וישראל כמובן תקבל אותו. אני מקווה שהוא יוכל להגיע ישראל לפני חנוכה. אני יודע שהוא רצה נואשות לבלות את שארית חייו בישראל, יחד עם אשתו אסתר. לשניהם בעיות רפואיות שידרשו טיפול בישראל, אבל לפחות הוא יוכל להיות במקום בו הוא רוצה להיות ולבלות את שארית חייו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך אמש על הסרת המגבלות מעל פולארד: "תודה לשגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, שניהל את המגעים באחריות וברגישות מול הממשל האמריקני. אני מצפה שג'ונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל ומבקש לחזק אותו ואת אסתר, יחד עם כל אזרחי ישראל".

הנשיא ראובן ריבלין הגיב: "לאורך כל השנים כאבנו את כאבו וחשנו אחריות ומחויבות להביא לשחרורו של ג'ונתן פולארד, וכעת ניתן לברך בפה מלא 'ברוך מתיר אסורים' אחרי שנות מאסר ארוכות וקשות שלאחריהן שנים תחת מגבלות. אנו מחכים לו ולמשפחתו בבית, לחיים חדשים בבריאות ושלווה".

שר הביטחון בני גנץ כתב בטוויטר: "הסרת המגבלות מיונתן פולארד הן חדשות טובות עבור כולנו, וסגירת מעגל חשובה עבור מדינת ישראל. יונתן, אחרי כל כך הרבה שנים, אני שמח מאוד שבקרוב תהיה כאן איתנו ומקווה לפגוש אותך ואת אסתר, לה אני מאחל החלמה מהירה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין – שהיה השר הישראלי הראשון שביקר את פולארד בכלא האמריקני בשנת 1997, בעת שכיהן כשר העלייה והקליטה – אמר: "מדינת ישראל מחכה ליונתן. זו בשורה נהדרת ומשמחת, אחרי שהמדינה הפקירה אותו במשך שנים ארוכות, סוף סוף נוכל לראות את יונתן בישראל. אסתר, את היית הלביאה הלוחמת שלא ויתרה לרגע ובמשך 25 שנה הפעלת כל לחץ אפשרי למען חברנו יונתן. אני מבקש לחזק אתכם, ומחכה לראות אתכם איתנו כאן בבית".

תגיות:ג'ונתן פולארדאלן דרשוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה