חדשות בארץ

גנץ: "לא מוכן לשאת באחריות של ממשלה לא מתפקדת"

בריאיון ל"ידיעות אחרונות", מתח שר הביטחון בני גנץ ביקורת נוקבת על ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר: "אם אני צריך לצאת לקרב – אז זה מה שאני אעשה. אני כבר למוד קרבות"

גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ הטיל אמש (ראשון) פצצה פוליטית, כשהכריז על הקמתה של ועדת בדיקה ממשלתית בפרשת הצוללות. בריאיון ליובל קרני ב"ידיעות אחרונות", הוא מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני לא נמצא בממשלה הזאת כדי לשרת את נתניהו, המשימה שלי היא רק מדינת ישראל".

גנץ דחה בריאיון את הטענה, כי החלטתו על הקמת ועדת הבדיקה נובעת ממניעים פוליטיים: "אני שוקל את ההחלטה כבר חודש וחצי-חודשיים. הייתה על זה עבודת מטה, ובחנתי כל מיני חלופות, וגם החלטתי שתהיה ועדה מאוזנת וטובה. אין ספק שבסופו של דבר ניתן למצוא לזה הקשר פוליטי, אבל יותר מההקשר הפוליטי זהו נושא חמור מאוד שראוי שייבדק".

עוד הוסיף גנץ כי שוחח על זה קודם עם ראש הממשלה: "אמרתי לו שאני לא רודף את הראש שלו, אלא רודף את העניין".

בהתייחסו למשבר הפוליטי בין הליכוד וכחול לבן, נדרש גנץ למונחים משדה הקרב כדי להבהיר כי בכוונתו להיאבק על מנת להוביל להכרעה בין שתי אפשרויות – "או תקציב וממשלה מתפקדת או ללכת לבחירות. בדרגות שקיבלתי בצבא יש חרב ועלה של זית. אני לא מניף את החרב לפני שאני משתמש בעלה של זית. אני חצי שנה בתוך הממשלה הזאת, נותן את שיתוף הפעולה הכי טוב שאני יכול, משלם כל מחיר פוליטי שאפשר, אבל אם אני צריך לצאת לקרב – אז זה מה שאני אעשה. אני כבר למוד קרבות. אז קדימה, אודרוב".

"אני לא מוכן לשאת באחריות של ממשלה לא מתפקדת", הצהיר גנץ. "הממשלה עובדת היום על אש קטנה כי נתניהו עסוק בנושאים אחרים. נתניהו חושב קודם על המשפט. יאללה פאודה".

השר במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, דיבר ברוח דומה לזו של גנץ כשאמר הבוקר כי "אנחנו בדקה התשעים. שעון החול של הממשלה עומד על שבוע-שבועיים". בריאיון לגלי צה"ל איים ביטון, כי "אם הליכוד לא יתעשת ולא יביא תקציב מאושר ל-2021 – אנחנו בדרך לבחירות".

מנגד, השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס, תקף את כחול לבן והעומד בראשה: "גנץ החליט לדרדר את ישראל לבחירות", אמר בריאיון לכאן ב'. "כחול לבן אמרו ישראל לפני הכול? פוליטיקה קטנה לפני הכול".

תגיות:בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה