בין אדם לחברו

מפתיע: 2,000 ₪ והכנסה קבועה בזכות... השלמת מניין

נהג מונית הסיע את הרב לאזכרה וניאות להישאר ולהשלים מניין. את התמורה לכך הוא קיבל תיכף בסוף הערב. הסיפור שתאהבו

  • ה' אייר התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"הזמנתי מונית על מנת להגיע לאזכרה במושב סמוך לאשדוד", מספר הרב מאיר שלום וקנין, ראש מוסדות 'לב יצחק' באשדוד ל'אספקריא'. "אשר הגענו למושב, גילו בני המשפחה שערכה את האזכרה כי אין להם מניין למנחה, וחסר להם עשירי. הם ביקשו מהנהג להצטרף להשלים להם מניין, והנהג בטוב ליבו ויתר על זמן עסקים, על פרנסה, והסכים להישאר למנחה.

"המשפחה לא הייתה לחוצה", ממשיך הרב וקנין לתאר, "כל אחד מארגן עוד שתייה, עוד כיבוד, וכיו"ב, ולא מתחילים להתפלל. הנהג בטוב לבו, במקום לתפוס את הרגלים וללכת, ויתר ונשאר במשך כ-20 דקות עד שהתחילו מנחה".

"גם את תפילת המנחה הם התפללו במתינות, והנהג נותר נינוח ולא התרגז. לאחר שגמרו את תפילת מנחה, הם אמרו לנהג: 'מה יהיה בערבית, לא יהיה לנו מניין? אולי תישאר עימנו לערבית? עכשיו יש דברי תורה ואחר כך ערבית'. גם לזה הנהג בטוב ליבו ויתר והסכים.

"אחר כך התקיימה סעודה, והנהג אמר לעצמו: 'הואיל וכבר התעכבתי, אמתין עד סוף הסעודה, ואז אקח את הרב בהתנדבות חזרה הביתה לאשדוד, בלי לקחת ממנו כסף. בין כה אני חוזר לאשדוד. טוב עין הוא יבורך", מציין הרב וקנין בהתפעלות.

"את ה'תשלום' על מעשיו קיבל תכף בסוף הערב, והקרן קיימת לו לעולם הבא", מוסיף הרב וקנין ומסיים את סופו של הסיפור: "אחד הנוכחים שמע שהסועד הינו נהג מונית, ושאלו אם הוא יכול להסיע את אמו הלוך ושוב מאשדוד למירון, כולל שהייה. נסיעה בעלות של 2000 ש"ח… ובנוסף לכך נוכח אחר הזמין אצלו נסיעה קבועה כל יום(!) מישיבה בישוב סמוך. מי שמוותר ועושה חסד – לא מפסיד!"

הרב זמיר כהן: "רק מי שיעסוק בתורה וגמילות חסדים ינצל לפני ביאת משיח"

תגיות:מוניתמניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה