חדשות בארץ

דרעי: "גנץ חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים"

יו"ר ש"ס אריה דרעי מתח ביקורת נוקבת על החלטתו של שר הביטחון בני גנץ להקים ועדת בדיקה בפרשת הצוללות, וקרא לו לחזור בו. בנוגע למשבר הפוליטי בין הליכוד וכחול לבן: "אני בספק אם יש הצדקה להמשיך בשותפות הזו"

דרעי (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)דרעי (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

(עודכן: 15:41)

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, מתח בצהריים (שני) ביקורת חריפה על שר הביטחון בני גנץ, בעקבות החלטתו להקים ועדת בדיקה ממשלתית בפרשת הצוללות. "אתמול נפל דבר בישראל", אמר בפתח ישיבת סיעתו בכנסת. "כחבר קבינט ותיק וכמי שעבד עם שרי ביטחון, אני לצערי יכול לקבוע ששר הביטחון חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים".

"הקמת הוועדה, שהוא בעצמו התנגד לה לפני מספר חודשים, תהפוך את קודש הקודשים של צה"ל ומערכת הביטחון לחלק מתעמולת בחירות פוליטית ולחשיפת מידע מסווג וסודי באמצעות הדלפות לכלי התקשורת", הוסיף דרעי. "אני קורא מכאן לשר הביטחון, ידידי בני גנץ: תרמת את מירב שנותיך לביטחון ישראל. חזור בך, ונמשיך לשמור את מערכת הביטחון מחוץ למשחק הפוליטי".

בהתייחסו למשבר הפוליטי, הביע דרעי פסימיות בנוגע להמשך דרכה של הקואליציה: "הייתי בין הדוחפים הראשיים להקמת הממשלה הזו, השקעתי לזה שעות רבות. לפני מספר חודשים, כמה דקות לפני שהממשלה התפזרה, הצעתי הצעת פשרה כדי שתוכל להמשיך. חשבתי שממשלת אחדות תהיה טובה לעם ישראל, במיוחד בתקופת משבר הקורונה והמשבר הכלכלי שבו אנחנו נמצאים. אך לאור ההתנהלות בזמן האחרון, אני בספק אם יש הצדקה ותועלת להמשיך בשותפות הזו".

"אני פונה מכאן לראש הממשלה ולשר הביטחון. הגענו לשעת האמת, אנחנו בשעת נעילה של הממשלה. כעת חייבים לשים הכל בצד, ולהתמקד אך ורק בטיפול בקורונה, בהצלת חיים ובפרנסה של עם ישראל. חייבים לעשות הכל כדי להחזיר מיידית את כל ילדי ישראל ללימודים. חייבים להציל את הפרנסה של מאות ואלפים, ולדאוג לאוכלוסיות המוחלשות שנפגעו באופן הקשה ביותר מהמשבר. אם לא נתעלה עכשיו לגודל השעה ונתאחד כולנו – יהיה מאוחר מדי. את המחיר ישלם עם ישראל כולו", חתם דרעי את הצהרתו.

מכחול לבן נמסר בתגובה, כי "הקמת הועדה לא נובעת משיקולים פוליטיים אלא מתוך אחריות. מחובתה של מערכת הביטחון לבדוק את תהליכי הרכש ולהפיק לקחים. לא תהיה פרשת צוללות 2. כחול לבן לא מטילה ספק, כי ברגע האמת השר דרעי יקיים את התחייבותו ואת הערבות שנתן ליישום מלא של ההסכם שנחתם עם הקמת הממשלה".

תגיות:בני גנץאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה