חדשות בארץ

נתניהו: "גנץ משתמש בצה"ל ככלי לניגוח פוליטי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את החלטתו של שר הביטחון בני גנץ להקים ועדת בדיקה בפרשת הצוללות: "הוועדה התפורה הזאת נועדה למטרה אחת בלבד – להביא מסקנה תפורה מראש כדי לקושש קולות"

נתניהו וגנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח היום (שני) ביקורת חריפה על שר הביטחון בני גנץ, בעקבות החלטתו להקים ועדת בדיקה בפרשת הצוללות. "אני חושב שזו בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי לניגוח פוליטי", אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת.

"אחרי שכל גורמי האכיפה קבעו פעם אחר פעם שלראש הממשלה אין שום קשר לפרשת הצוללות, גנץ מינה 'ועדה תפורה' בראשות מי שאמר לפני שנה ש'ראש הממשלה צריך להתפטר'", תקף נתניהו בהתייחסו למינויו של השופט בדימוס אמנון סטרשנוב ליו"ר הוועדה. "מעניין לחכות ולראות מה תהיה מסקנתו, אי אפשר לשער", הוסיף בציניות.

"הוועדה התפורה הזאת נועדה למטרה אחת בלבד – להביא מסקנה תפורה מראש כדי לקושש קולות. זאת בושה גדולה. אף שר ביטחון לא עשה שימוש פוליטי כל כך בוטה בצה"ל כפי שעשה גנץ. אני יכול רק לקוות שגנץ יתעשת מהפאודה הזאת, ויחזור לדבר שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו ברגע זה – להמשיך לעבוד ביחד לטובת המאבק בקורונה, שיפור הכלכלה והרחבת מעגל השלום".

יו"ר הכנסת יריב לוין הגדיר את הקמת הוועדה כ"אירוע חמור וחסר תקדים", והוסיף: "הוועדה הזו היא פוליטית לחלוטין, הקמתה היא שיא של ציניות. שר הביטחון מציג משוואה מעוררת חלחלה, ואולי חשף בלי כוונה מה שמתרחש פה: או שאתם מקבלים את מה שאנחנו דורשים מכם מבחינה פוליטית – או שאנחנו חוקרים אתכם. או שהליכוד וראש הממשלה מורידים את הראש וכל מה שכחול לבן מכתיבה להם קורה, ואם אנחנו עומדים על שלנו ועל דרכנו – אז אנחנו מיד הולכים למסלול של חקירה. וכל זאת תוך שימוש בכספי משלם המיסים".

ברקע הפרסומים על פגישתו של נתניהו עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, שאל אותו יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, בפתח הישיבה האם אכן ביקר בחוץ לארץ. נתניהו הגיב: "אתה רציני? מעולם לא התייחסתי לדברים הללו לאורך שנותיי, ואני לא מתכוון להתחיל לעשות זאת עכשיו. כראש ממשלה לא חסכתי שום מאמץ לחזק את מדינת ישראל ולהרחיב את מעגל השלום. בעזרת השם אנחנו מצליחים לעשות זאת עם האמירויות, בחריין וסודאן, ואני מקווה שהמעגל הזה תמיד ילך ויתרחב".

מוקדם יותר תקף שר הפנים אריה דרעי את גנץ על רקע הקמת ועדת הבדיקה: "אתמול נפל דבר בישראל", אמר בפתח ישיבת סיעת ש"ס בכנסת. "שר הביטחון חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים". הוא הוסיף, כי "הקמת הוועדה, שגנץ בעצמו התנגד לה לפני מספר חודשים, תהפוך את קודש הקודשים של צה"ל ומערכת הביטחון לחלק מתעמולת בחירות פוליטית ולחשיפת מידע מסווג וסודי באמצעות הדלפות לכלי התקשורת". דרעי פנה בקריאה ישירה לגנץ: "תרמת את מירב שנותיך לביטחון ישראל. חזור בך, ונמשיך לשמור את מערכת הביטחון מחוץ למשחק הפוליטי".

באשר למשבר הפוליטי, הביע דרעי פסימיות בנוגע להמשך דרכה של הקואליציה: "הייתי בין הדוחפים הראשיים להקמת הממשלה הזו, השקעתי לזה שעות רבות. חשבתי שממשלת אחדות תהיה טובה לעם ישראל, במיוחד בתקופת משבר הקורונה והמשבר הכלכלי שבו אנחנו נמצאים. אך לאור ההתנהלות בזמן האחרון, אני בספק אם יש הצדקה ותועלת להמשיך בשותפות הזו".

"אני פונה מכאן לראש הממשלה ולשר הביטחון. הגענו לשעת האמת, אנחנו בשעת נעילה של הממשלה", הצהיר דרעי. "כעת חייבים לשים הכל בצד, ולהתמקד אך ורק בטיפול בקורונה, בהצלת חיים ובפרנסה של עם ישראל. אם לא נתעלה עכשיו לגודל השעה ונתאחד כולנו – יהיה מאוחר מדי. את המחיר ישלם עם ישראל כולו".

תגיות:בני גנץהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה