חדשות בעולם

הצוות של ביידן: בלינקן ימונה למזכיר המדינה, ג'ון קרי לשליח מיוחד לאקלים

צוות המעבר של הנשיא האמריקני הנבחר הודיע על מינויו של אנתוני בלינקן לתפקיד מזכיר המדינה. ג'ייק סאליבן ימונה ליועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, לינדה תומס גרינפילד תכהן כשגרירה באו"ם, ואלחנדרו מיורקס יהיה השר לביטחון המולדת

ביידן (תמונה: שאטרסטוק)ביידן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

צוות המעבר של ג'ו ביידן, הנשיא הנבחר של ארצות הברית, הודיע הערב (שני) על סדרת מינויים לתפקידי מפתח בממשל החדש. אנתוני בלינקן, יועצו המדיני הקרוב של ביידן, יכהן כמזכיר המדינה הבא של ארצות הברית, וג'ייק סאליבן ימונה ליועץ לביטחון לאומי בבית הלבן.

בלינקן, בן 58, בן להורים יהודים, מונה ב-2009 ליועצו של ביידן לביטחון לאומי כאשר זה כיהן כסגן הנשיא בממשל אובמה. ב-2013 הוא שימש כסגן היועץ לביטחון לאומי, ובהמשך כיהן כסגנו של מזכיר המדינה לשעבר ג'ון קרי. סאליבן הינו יועץ ותיק של ביידן ושל מזכירת המדינה לשעבר, הילרי קלינטון.

מינויים נוספים של ביידן פונים לקהלי היעד המגוונים של המפלגה הדמוקרטית. לינדה תומס גרינפילד, אישה אפרו-אמריקנית, תמונה לשגרירה באו"ם, ואלחנדרו מיורקס ההיספאני ימונה לשר לביטחון המולדת. מזכיר המדינה לשעבר, ג'ון קרי, ימונה לשליחו המיוחד של הנשיא הנבחר לענייני אקלים, וירכז את ההתמודדות עם ההתחממות הגלובלית. המינוי האחרון עליו הוכרז בשלב זה הוא של אבריל היינס, שתכהן כראש המודיעין הלאומי.

במהלך מסע הבחירות של ביידן, אמר בלינקן כי המועמד הדמוקרטי אינו מתכוון להחזיר את שגרירות ארצות הברית מירושלים לתל אביב. כמזכיר המדינה בממשל ביידן, בלינקן יוביל מדיניות הפוכה לחלוטין מזו של ממשל טראמפ בכל הנוגע לשיתופי פעולה בינלאומיים. הממשל החדש מתכוון להצטרף מחדש להסכם האקלים שנחתם בפריז ב-2015 ולחזור לארגון הבריאות העולמי. בלינקן יצטרך גם לנווט את דרכו של הממשל לחזרה להסכם הגרעין עם איראן.

תגיות:ג'ו ביידןאנתוני בלינקןג'ון קרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה