חדשות בארץ

אושר: שכר חברי הכנסת יוקפא בשנת 2021

מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק להקפאת העדכון האוטומטי בשכרם של חברי הכנסת, עד סוף שנת 2021. החיסכון הצפוי – כ-6 מיליון שקלים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להקפאת שכרם של חברי הכנסת בשנת 2021. בהצעה תמכו 39 חברי כנסת, ללא מתנגדים. החיסכון הצפוי כתוצאה מההקפאה – כ-6 מיליון שקלים.

שכרם של חברי הכנסת היה אמור להתעדכן אוטומטית בינואר 2021, ולעלות בשיעור עליית השכר הממוצע במשק. על פי הצעת החוק שאושרה, השכר יוקפא למשך שנה, עד סוף 2021. את ההצעה קידמה ועדת הכנסת, והוצמדה אליה הצעה פרטית של חברי הכנסת יאיר לפיד ומיקי לוי.

יו"ר ועדת הכנסת, איתן גינזבורג (כחול לבן), אמר: "מטרת ההצעה היא למנוע את העדכון האוטומטי של שכר חברי הכנסת, שכר שמשתנה מדי חודש ינואר בכל שנה באופן אוטומטי לפי השינוי בשכר הממוצע במשק בשנה הקודמת. השנה, בשל משבר הקורונה שהוביל לעלייה חדה במספר המובטלים ואנשים המצויים בחופשה כפויה ללא תשלום, צפויה הייתה להיות עלייה חריגה בשכר הממוצע במשק, דבר שיכול היה להוביל לעלייה חדה גם בשכר חברי הכנסת ושאר מקבלי המשרה הבכירים בשירות המדינה".

"נראה לי שברור לכולם, כי בעת הזו העלאת שכר לנציגי ציבור ולשאר נושאי המשרה הבכירים בישראל, לא רק שהיא לא סבירה – היא גם לא ראויה", הוסיף גינזבורג. "כשאזרחי ישראל מצויים תחת משבר כלכלי כל כך קשה, שלצערי הרב עלול ללוות אותנו עוד זמן רב, וכשאנשים מאבדים את מקור פרנסתם ולא יודעים כיצד יסגרו את החודש – הדבר האחרון שצריך לקרות הוא שמשכורתנו תעלה, ודאי כשהעלייה המדוברת היא חסרת פרופורציות".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) הגיש הסתייגויות להצעה, ונימק: "הצעת החוק שעולה כאן להצבעה היא הרע במיעוטו. היא מקפיאה באופן זמני לשנה אחת את העלייה הדרמטית הצפויה בשכר. אבל השכר יעלה שוב, מבלי להתחשב בתמונת המצב של המובטלים במשק, בשנה שלאחריה".

"הגשתי הסתייגות, יחד עם חברי חבר הכנסת מיקי לוי ועוד אחרים שחתמו על הצעת החוק המקורית, שהעיוות הזה של חוסר הנשיאה בנטל עם הציבור בתקופה קשה זו הפריע להם באמת, ולא רק לצאת ידי חובה כמו שהצעת החוק הזו מנסה לעשות. הצעת החוק המקורית ניסתה לעשות סדר לגבי כל בכירי המגזר הציבורי, למעלה מ-2,000, שעלות שכרם השנתית היא קרוב לשני מיליארד שקלים. לצערי, חבר הכנסת גינזבורג וסיעת כחול לבן חסמו את הצעת החוק מלעלות להצבעה".

בשבוע שעבר אישרה ועדת הכספים את ביטול עדכון השכר לשנת 2021 של נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, סגני שרים ונושאי משרה שיפוטית. ההחלטה התקבלה במסגרת בקשתו של יו"ר הוועדה, חבר הכנסת משה גפני, והיא נכנסה לתוקף מיידי.

תגיות:מליאת הכנסתשכר חברי הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה