חדשות בעולם

עצוב: "הסבא של הפגייה" הלך לעולמו בגיל 86

דייויד דויטשמן הגיע במשך יותר מעשור לחבק תינוקות בפגייה של בית החולים לילדים באטלנטה. השבוע הוא מת מסרטן הלבלב, כשהוא מותיר אחריו מורשת מדהימה של חיבוקים ואהבה

דייויד דויטשמן דייויד דויטשמן
אא

במשך 14 שנה, בכל יום שלישי וחמישי, הגיע דייויד דויטשמן לבית החולים באטלנטה כדי לחבק פגים ותינוקות חולים, שבני משפחתם לא לצדם. השבוע הוא מת בגיל 86 מסרטן הלבלב.

דויטשמן עבד במשך כחמישה עשורים כאיש שיווק ומכירות. כשפרש, הוא רצה לעשות משהו טוב עבור ילדים. בהיותו פנסיונר בשנות השבעים לחייו, דויטשמן החליט להתייצב פעמיים בשבוע בפגייה של בית החולים לילדים באטלנטה, על מנת להחזיק ולהרגיע פגים שהוריהם אינם יכולים לטפל בהם. אף אחד, מלבד הצוות הרפואי והורי התינוקות, לא ידע על מעשי החסד שלו והתמסרותו המלאה לאותם תינוקות, עד שאחת האימהות בפגייה צילמה אותו ופרסמה את התמונה בדף הפייסבוק של בית החולים.

אותה אם ילדה את בנה בשבוע ה-25. מכיוון שהייתה לה בת קטנה, היא חזרה מדי ערב לביתה ובבוקר הגיעה שוב לפגייה. אלא שיום אחד ראתה את דויטשמן מחזיק את בנה הזעיר והתברר לה שהוא "הסבא של הפגייה" שמתנדב להחזיק תינוקות כשהוריהם אינם נמצאים.

הפוסט שלה הפך לויראלי וגרר אלפי תגובות, כולל מהורים אחרים שכתבו: "הוא החזיק את התינוק שלנו שעות על גבי שעות" ו"הידיעה שיש מישהו שם שמחזיק את התינוק שלי הייתה הקלה אדירה".

דויטשמן בעצמו אמר בראיון שאין עבודה יותר מספקת מזו: "בפגייה מרטיבים עליי ומקיאים עליי אבל זו עדיין העבודה הטובה ביותר שהייתה לי אי פעם".

במשך שנות התנדבותו בפגייה, דויטשמן העניק את הצורך הכל כך בסיסי ואנושי שנקרא "חיבוק" לאלפי פגים וילדים חולים. ב-14 בנובמבר למניינם גילו אצל דויטשמן סרטן הלבלב שלב 4. סיכויו לשרוד היו מזעריים ועד יום מותו, הגיעו עובדי בתי החולים וחלק מהילדים שחיבק והציל, לחצר ביתו כדי לתת לו כבוד אחרון ולהעניק לו בחזרה – אהבה.

דויטשמן מת השבוע בגיל 86, כשהוא מותיר אחריו מורשת מדהימה של רוח התנדבותית, מסירות ואהבה לזולת.

תגיות:פגייהתינוקותסבא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה