חדשות בארץ

נתניהו: "הגישה של כחול לבן מובילה לבחירות"

בטקס קבלת הפנים בנתב"ג לנוסעי טיסת "פליי דובאי" מאיחוד האמירויות, אמר ראש הממשלה כי "בחודשים הקרובים" יצטרפו מדינות נוספות למעגל הנורמליזציה: "אנחנו מפוררים את הסכסוך הישראלי-ערבי"

נתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) למשבר הפוליטי ולהערכות הגוברות על פיזורה הקרוב של הכנסת: "אם נראה גישה אחרת מכיוונה של כחול לבן ושיתוף פעולה במקום ממשלה בתוך ממשלה – אני חושב שנוכל להמשיך לעבוד יחד", אמר. "אם לא – כל אחד מבין שזה מוביל, לצערי, לבחירות. הייתי מעדיף שנהיה מאוחדים ונעסוק בהבאת השלום האמיתי, בהבאת מיליוני החיסונים ובהמשך בניית הכלכלה".

דבריו של נתניהו נאמרו במהלך טקס קבלת הפנים לטיסה המסחרית הראשונה של חברת התעופה האמירתית "פליי דובאי", שנחתה בנמל התעופה בן גוריון. בכחול לבן מסרו בתגובה כי "מי שמפר הסכמים, תוקע מינויים ומונע את תקציב המדינה ממניעים פוליטיים ואישיים כבר חודשים זה בנימין נתניהו. לא סתם בכל סקר רוב מוחץ של הציבור מאשים את נתניהו בהליכה הצפויה לבחירות – כי זו אמת. אם לא היה משפט – היה תקציב".

בנאומו בטקס, אמר נתניהו כי מדובר בציון דרך היסטורי: "זו הטיסה המסחרית הראשונה מדובאי לישראל, וזו טיסה היסטורית משום שהיא פותחת עכשיו עשרות טיסות בשבוע לדובאי, לאיחוד האמירויות, לבחריין, וגם למזרח, פטור מוויזה מצטרף לזה".

"יש כאן פתיחה עצומה של המסחר, הכלכלה והתיירות, ושל מזרח תיכון שהוא באמת חדש ושונה", הצהיר נתניהו. "זה מפגש בין עמים, גם מפגש בין מנהיגים. אנחנו מפוררים את הסכסוך הישראלי-ערבי והופכים אותו לשיתוף פעולה ישראלי-ערבי – ליצור לא רק עתיד חדש אלא הווה חדש. אנחנו עושים זאת במהירות מסחררת. אני חושב שכל העולם מסתכל ומבין שאנחנו עושים כאן היסטוריה, וכולנו יכולים לברך על כך".

ברקע הדיווחים על פגישתו עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, אמר ראש הממשלה: "אנחנו כבר טסים מעל ערב הסעודית, כולל טיסות של חברות ישראליות. זה שינוי מבורך. אני צופה שמעגל הנורמליזציה ימשיך להתרחב. אני אומר זאת בביטחון רב. שום דבר אינו מובטח במאה אחוז, אבל אם צריך לצפות קדימה – אני מעריך שבחודשים הקרובים אנחנו נראה עוד מדינות שמצטרפות למעגל הזה, בדרך כזו או אחרת, ברמה כזו או אחרת. את זה אי אפשר לעצור".

תגיות:איחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה