חלומות

12 שנה אחרי התאונה: הנפטר התגלה בחלום עם בקשה מצמררת

מודעה שהתפרסמה בעיתוני העיר "מודיעין עילית", מנסה לאתר אדם שהיה מעורב בתאונה לפני 12 שנה. מדוע? קראו בכתבה שלפניכם

  • י"ג כסלו התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השבוע התפרסמה בעיתוני העיר מודיעין עילית מודעה מעניינת, הקוראת לאדם שהיה מעורב בתאונה עם נפטר, ליצור קשר עם המשפחה על מנת להשיב את חלקם בנזק שנגרם.

"נהג יקר, תושב קריית ספר. לפני כ-12 שנים, פלוס מינוס, אירעה תאונה בין הרכבים שלך ושל אבינו מ.ז. שווימר זצ"ל", כתבו בני משפחת שווימר בהודעה שפורסמה, כאמור, בעיתוני העיר. "היו ביניכם חילוקי דעות עד שהנושא נרגע/נדחה/הושתק, כרגע דחוף ביותר עבור כולנו להשיב את החלק שלנו בנזק, והיות שאבדו לנו פרטיך, אנא צור קשר".

בני המשפחה רשמו את מספר הטלפון שלהם, וציינו כי "בזכות זה תהיה מנוחה נכונה לאבינו מ.ז. שווימר זצ"ל, שבא בחלום וביקש להסדיר העניין. ואנו, משפחת הנפטר, לא מצליחים להשיג אותך".

התאונה התרחשה, כאמור, לפני כ-12 שנה. עוד לפני שסודר העניין הכספי בין שני בעלי הרכב המעורבים בתאונה, נפטר אחד מהם. בימים האחרונים הוא התגלה לבני משפחתו בחלום, וביקש מהם לשלם את הנזק שנגרם לרכב השני. בני המשפחה מנסים למצוא את הנהג המעורב בתאונה, שרכבו ניזוק, על מנת להשיב את חלקם בנזק שנגרם.

בספר "אורחות צדיקים" נכתב: "ואף-על-פי שיש עבירות גדולות חמורות מן הגזל, עונש הגזל חמור מאוד, כדכתיב בדור המבול: 'קץ כל בשר בא לפני, כי מלאה הארץ חמס מפניהם' (בראשית ו, יג). אמרו רבותינו: 'קופה מלאה עוונות, אין מקטרג בכולן כמו הגזל' (סנהדרין קח, א)".

בספר "פלא יועץ" נכתב: "ידוע חומר עוון הגזל... וכל זמן שגזל ביד האדם – אין תפילתו נשמעת, וצריך לחזור לעולם הזה בגלגול כדי לשלם. (שמות רבה כב ג) ומאכילים אותו לעולם הבא גחלי רתמים וצריך לחזור בגלגול כדי לשלם. והודעתי הן כתיב בקונטרס אורות אילים (דף קיג) מעשה נפלא שאירע בימי הרב ישראל בעל שם טוב שבא אחד בגלגול סוס והיה עובד בכל כוחו כדי לשלם את חובו".

הרב זמיר כהן - החשיבות האדירה של הזהירות מגזל:

להלכות גזל, לחצו כאן.

סיפורים מרתקים בדבר ההקפדה בדיני שמיים על עניין הגזל

תגיות:חלוםתאונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה