חדשות בארץ

ההפגנות בירושלים: כתב אישום נגד סנ"צ ניסו גואטה

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה, בגין תקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך אחת ההפגנות בירושלים נגד ראש הממשלה. מח"ש: "מצופה מכל שוטר לנהוג במקצועיות גם במצבים מורכבים". חבר הכנסת משה ארבל: "אמון הציבור יגבר רק כאשר יהיה דין אחד נגד שוטר אלים כלפי מפגיני השמאל וכלפי נער חרדי"

גואטה, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)גואטה, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה, קצין משטרה ממרחב ציון בירושלים. גואטה מואשם בתקיפה של מפגין וצלם עיתונות במהלך הפגנה בבירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מפרטי כתב האישום עולה, כי ב-22 באוגוסט ערכו מפגינים תהלוכה מגשר המיתרים בכניסה לירושלים ועד למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. במהלך התהלוכה, שלא אושרה מראש על ידי המשטרה, הגיעו חלק מהמפגינים לרחוב בצלאל, במטרה להמשיך בצעידה לכיוון כיכר פריז. כוח משטרתי הורה להם לחזור על עקבותיהם וחסם את התקדמותם.

אחד המפגינים פנה בשלב מסוים אל גואטה, והתלונן על התנהגותם של השוטרים כלפי המפגינים במקום. בתגובה, הדף אותו הקצין בחוזקה בפניו בשתי ידיו.

בהמשך, מפגין אחר הסיט את מסכת הפנים של גואטה והחל להימלט מהמקום. הקצין החזיר את מסכת הפנים למקומה, והחל לרדוף אחריו. בסיועם של שוטרים נוספים, הוא עצר לבסוף את המפגין. הכוח המשטרתי אחז בידיו וברגליו של העצור והוביל אותו למקום צדדי, הרחק מההפגנה. על פי כתב האישום, צלם עיתונות שתיעד את המתרחש הוכה בפניו בחוזקה על ידי גואטה.

עורכת הדין שקד דהן, שהגישה את כתב האישום מטעם מח"ש, אמרה: "כתב האישום מבטא את עמדת מח"ש, לפיה מצופה מכל שוטר לנהוג במקצועיות ולהימנע מנקיטת אלימות גם כאשר מדובר במצבים מורכבים, בוודאי כאשר מדובר בקצין ובמפקד אשר ראוי שישמש דוגמה לפקודיו".

בתגובה להגשת כתב האישום נגד גואטה, מסר חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס): "מצופה ממח"ש לפעול באותה זריזות גם כנגד ניצב משנה שימי מרציאנו, שפגע בסוכות בילד חרדי והטיח אותו למדרכה באלימות. אמון הציבור יגבר רק כאשר יהיה דין אחד נגד שוטר אלים כלפי מפגיני השמאל וכלפי נער חרדי".

 

תגיות:הפגנותירושליםניסו גואטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה