חדשות בעולם

שר ההגנה של איראן: "נגיב על החיסול"

במהלך טקס ההלוויה של מדען הגרעין האיראני, מוחסן פח'ריזאדה, שחוסל בסוף השבוע, איים שר ההגנה של איראן, אמיר חתאמי, כי ארצו תגיב על החיסול: "לא נעצור את תוכנית הגרעין"

פח'ריזאדה (מתוך הרשת)פח'ריזאדה (מתוך הרשת)
אא

בטהראן נערך הבוקר (שני) טקס ההלוויה של מדען הגרעין הבכיר, מוחסן פח'ריזאדה, שחוסל ביום שישי האחרון בפעולת התנקשות אותה מייחסים באיראן לישראל. בטקס השתתפו בני משפחה ובכירי משטר, ביניהם שר ההגנה של איראן, אמיר חתאמי, שאיים: "האויב יודע היטב, כי הפשע לא יעבור ללא תגובה של העם האיראני. לא נעצור את תוכנית הגרעין, ואני אומר לאויב – בפקודת המנהיג העליון חמינאי, אנחנו נגיב".

בתקשורת האיראנית פורסמו אמש תמונות של ארבעה אנשים, המעורבים לכאורה בחיסולו של פח'ריזאדה. במקביל, טען משרד ההגנה האיראני כי התגלה "קצה חוט" בנוגע לזהות המתנקשים המעורבים בחיסול. בהודעה לא נמסרו פרטים נוספים.

פח'ריזאדה, הנחשב לאבי תוכנית הגרעין הצבאית של איראן, חוסל בעת שעשה את דרכו עם שומרי ראשו במכונית בעיר אבסארד, ממזרח לטהראן. בדיווחים ראשוניים מהזירה נמסר, כי חוליה שמנתה חמישה אנשים לפחות חיסלה את המדען בירי מטווח קרוב. בניגוד לדיווחים אלו, טענה אמש סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" כי החיסול בוצע באמצעות מכונת ירייה אוטומטית שהוצבה על גבי מכונית מדגם ניסאן, במרחק של כ-150 מטרים, והופעלה בשלט רחוק. עוד נטען, כי פעולת החיסול נמשכה כשלוש דקות בלבד, בסיומה פוצצה המכונית מרחוק.

הבוקר דיווחו כלי תקשורת באיראן, כי התגלו ראיות הקושרות את ישראל לביצוע החיסול. ערוץ "אל-עאלם", המשדר בשפה הערבית, טען מפי "מקור יודע דבר" כי כלי הנשק באמצעותם בוצעה הפעולה הינם מתוצרת ישראלית, וכי הם "נשלטו באמצעות לוויין".

תגיות:איראןפרויקט הגרעין האיראנימוחסן פח'ריזאדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה