חדשות בארץ

המשבר הפוליטי | נתניהו ימסור הצהרה מיוחדת, כחול לבן תקדם חוקי שוויון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור בשעה 15:00 הצהרה מיוחדת בעניין הבחירות. בכחול לבן הודיעו על הכוונה להעלות שלוש הצעות חוק בנושאי שוויון, ללא תיאום עם שאר מרכיבי הקואליציה

גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:12)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור בשעה 15:00 (שני), בפתח ישיבת סיעת הליכוד, הצהרה מיוחדת בעניין הבחירות. ההודעה על ההצהרה המתוכננת נמסרה זמן קצר לאחר שכחול לבן הודיעה, כי בכוונתה לקדם "סדרת חוקים משמעותית" בנושאי שוויון.

מכחול לבן נמסר כי יו"ר המפלגה, שר הביטחון בני גנץ, הורה ליו"ר הסיעה, חבר הכנסת איתן גינזבורג, לקדם עוד השבוע שלוש הצעות חוק חדשות, מתוך כוונה להשלים את הליך החקיקה כבר בכנסת הנוכחית. מדובר בהצעות חוק יסוד השוויון, חוק הפונדקאות וחוק יסוד מגילת העצמאות, וכחול לבן מתכוונת להעלות אותן ללא תיאום עם שאר מרכיבי הקואליציה. החוקים המדוברים נתקלים בהתנגדות חריפה של מפלגות הימין והמפלגות החרדיות.

בצל המשבר הפוליטי, וההערכות כי פיזורה של הכנסת מתקרב, המהלך של כחול לבן מסתמן כניסיון לגרוף רווחים פוליטיים לקראת הבחירות הצפויות. "כחול לבן רואים בחבילת חקיקה זו אבני דרך משמעותיות בדרך לחברה טובה יותר, ובטוחים שכל מי שבערכיו רואה את הציבור ואת טובת המדינה – יתמוך", נמסר מהמפלגה.

שר המשפטים אבי ניסנקורן כתב בטוויטר, כי "הזכות לשוויון היא מזכויות האדם החשובות ביותר. כפי שהתחייבתי עם כניסתי לתפקיד, הגיעה העת לעגן את העיקרון הדמוקרטי הבסיסי הזה בקובץ חוקי היסוד של מדינת ישראל. כל מי שהדמוקרטיה היא נר לרגליו יתמוך בהצעה הזו".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) הגיב בחריפות על כוונת כחול לבן לקדם את חוק השוויון: "חוק מטורלל וצבוע, שנועד לקבל ליטוף שמאלני פרוגרסיבי. החוק אולי נשמע 'טוב', אבל יביא לחיסולה של ישראל כמדינה יהודית, באמצעות ביטול כל סממן לאומי יהודי באיצטלה של שוויון, ואפילו דמוקרטית, כאשר יעביר את השלטון בפועל לידי בג"ץ. ניאבק עד חורמה שהחוק ויוזמיו ייעלמו מהמפה הפוליטית".

עמיתתו למפלגה של קרעי, חברת הכנסת אוסנת מארק, תקפה: "כחול לבן מנסה לקושש חמצן פוליטי בשורת הצעות חוק, שכל בר דעת מבין שאין להן היתכנות פוליטית או טכנית. אי אפשר להצביע בעד פיזור הכנסת באצבע אחת, ובשנייה להבטיח קידום חקיקה. הציבור קצת יותר אינטליגנטי מיועצי התקשורת של כחול לבן".

תגיות:כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה