חדשות בארץ

לקראת בחירות? שרי העבודה יתמכו בפיזור הכנסת

השרים עמיר פרץ ואיציק שמולי הודיעו, בתום התייעצות, כי יתמכו בהקדמת הבחירות: "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות"

פרץ ושמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פרץ ושמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שרי מפלגת העבודה, שר הכלכלה עמיר פרץ ושר העבודה והרווחה, איציק שמולי, הודיעו הבוקר (שלישי) כי יצביעו בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת, שתועלה מחר להצבעה. בתום התייעצות לילית, מסרו השניים כי "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות".

פרץ ושמולי תקפו בדבריהם את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "דווקא באחד המשברים הקשים שהיו כאן, תקציב המדינה נלקח בשבי על ידי ראש הממשלה בגלל שיקולים אישיים. אנו עושים את הכל כדי לשרת את אזרחי ישראל שזקוקים היום יותר מתמיד ליצירת מקומות עבודה, להנעה של המשק ולפריסת רשת ביטחון חברתית אמיתית שלא אפשריים בהיעדר תקציב. במקום שיתוק מתמשך וחילופי האשמות, עדיף לפזר את הכנסת וללכת כעת לבחירות".

אמש דווח בחדשות 12, כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מתכנן להודיע על תמיכתו בהצעת החוק של יש עתיד-תל"ם לפיזור הכנסת. בישיבה שערך בלשכתו עם בכירי כחול לבן, לחצו עליו המשתתפים לתמוך בהקדמת הבחירות, וגם קיבלו את הרושם כי הוא מתכוון לעשות זאת אלא אם כן תוגש הצעת פשרה מרחיקת לכת מצד הליכוד. גם אם ההצעה לפיזור הכנסת תזכה לרוב, מדובר בקריאה טרומית בלבד, כך שלליכוד ולכחול לבן ייוותר פרק זמן של כשלושה שבועות להגיע לפשרה. ברקע מרחף ה-23 בדצמבר – אם התקציב לא יאושר עד תאריך זה, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי.

שר התקשורת יועז הנדל (דרך ארץ) הביע אף הוא את תמיכתו בהקדמת הבחירות, ואמר כי סיעתו תצביע בעד ההצעה אם זו תועלה בכנסת: "אני רואה רק מסלול אחד – הליכה לבחירות", אמר בריאיון לכאן ב'. "הממשלה לא מתפקדת מספיק טוב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אתמול הצהרה קצרה בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, בה התייחס למשבר הפוליטי: "ביום רביעי האופוזיציה תנסה לגרור את מדינת ישראל לבחירות מיותרות", אמר. "הליכוד יצביע נגד בחירות ובעד אחדות. אזרחי ישראל זקוקים לממשלה שפועלת לא למען בחירות, לא למען פוליטיקה, אלא למענם – למען כל אזרחי ישראל, בלי יוצא מהכלל. למען אחדות". בכחול לבן הגיבו בחריפות על דבריו של ראש הממשלה: "הציבור סיים לקנות את השקרים של נתניהו", אמרו. "אם לא היה משפט היה תקציב". 

מוקדם יותר אתמול הורה גנץ ליו"ר סיעת כחול לבן, איתן גינזבורג, לקדם כבר השבוע שלוש הצעות חוק חדשות בנושאי שוויון, מתוך כוונה להשלים את הליך החקיקה עוד בכנסת הנוכחית. מדובר בהצעות חוק יסוד השוויון, חוק הפונדקאות וחוק יסוד מגילת העצמאות. כחול לבן מתכוונת להעלות אותן ללא תיאום עם שאר מרכיבי הקואליציה ובניגוד לעמדתם, שכן החוקים המדוברים נתקלים בהתנגדות חריפה של מפלגות הימין והמפלגות החרדיות.

בש"ס אמרו בתגובה, כי "השר בני גנץ וכחול לבן החליטו לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. הניסיון לקדם הצעות חוק שנועדו להגביר מחלוקות ולעורר פילוג, במקביל לפיזור הכנסת, נועד אך ורק לקושש קולות ומשדר מצוקה פוליטית קשה".

ביהדות התורה תקפו את גנץ: "בהסכם הקואליציוני עליו חתם יו"ר כחול לבן נכתב ונחתם במפורש כי 'עם כינון הממשלה יחוקק חוק להסדרת מעמד תלמידי הישיבות'. מאז חלפו שמונה חודשים, ועד כה שר הביטחון בני גנץ לא עמד בהתחייבותו המפורשת לקדם את החוק ועשה כל דבר כדי להתחמק מההסכם. אנו רואים בכך הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני ע'ל ידי כחול לבן". עוד הוסיפו: "אנו מצפים כי הליכוד יסייע ביתר אקטיביות להורדת הצעות החוק הפרטיות הפוגעות בציפור הנפש מסדר יומה של הכנסת".

תגיות:מפלגת העבודהכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה