חדשות בריאות

דוח אמ"ן: "ישראל בפתחו של גל שלישי"

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 1,182 נדבקים חדשים ושיעור החיוביים עמד על 1.9%. בבתי החולים מאושפזים 534 חולי קורונה, 266 מתוכם במצב קשה. מניין הנפטרים עומד על 2,877

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 10:03)

דוח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם הבוקר (רביעי), מלמד, כי בשבוע האחרון – ולראשונה מזה כחודש וחצי – מספר המאומתים החדשים ליממה, בממוצע שבועי, עומד על יותר מאלף. בנוסף, בימים האחרונים ניכרת עלייה בחלקם של המאומתים בני 60 ומעלה מכלל המאומתים, עובדה שצפויה להוביל לתחלואה קשה מוגברת בתוך כשבוע. מומחי המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, טוענים כי נתונים אלו "מסמנים כי אנו בפתחו של גל שלישי".

עוד טוען הדוח, כי "לאור התרחבות היקף ההדבקה (מגזרית, גילאית וגאוגרפית), נראה שלא יהיה די במניעת הקלות נוספות, אלא נכון לשקול חזרה מחלק מההקלות שמומשו כבר, כדי לבלום את העלייה ולמנוע מהמגפה לצאת משליטה".

מוקדם יותר הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 1,182 נדבקים חדשים בקורונה. מספר בדיקות האבחון שפוענחו הסתכם בכ-63 אלף, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 1.9%.

מספר החולים הפעילים ממשיך לעלות, ועומד על 11,072. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 534 חולים, ומצבם של 266 מהם מוגדר קשה. 94 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה אותרו למעלה מ-338 אלף נשאים מאומתים, ומניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עומד על 2,877.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה אתמול בתדרוך לתקשורת כי ישראל נמצאת ב"תחילתו של הגל השלישי". פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר כי מדובר ב"מצב חירום". מנגד, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר הבוקר כי "מצב חירום זו הגדרה קצת קיצונית. אני לא חושב שאנחנו בתחילתו של גל שלישי. עדיין לא סיימנו את הגל השני, אנחנו נמצאים בשלבי הירידה שלו".

בריאיון לגלי צה"ל, ציין גרוטו כי אכן מסתמנת עלייה במספר המאומתים: "במקרה של המחלה הזו, אנחנו חוששים שזה יכול לקפוץ פי שניים תוך שבוע-שבועיים, ואז נגיע למצב שנראה מקרים יותר קשים. לכן אנחנו צריכים לעשות צעדים, לחשוב איך לתקוף את הבעיה". הוא הוסיף, כי לדעתו ניתן להימנע מסגר שלישי: "אנחנו לא רואים עדיין עלייה דרמטית במספר החולים הקשים, לכן זה ניתן לעצירה על ידי התנהלות נכונה".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' איתמר גרוטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה