חדשות בארץ

צ’כיה הודיעה: נפתח משרד דיפלומטי בירושלים

השגריר הצ'כי בישראל, מרטין סטרופניצקי, העביר למשרד החוץ הודעה רשמית על פתיחת משרד דיפלומטי בירושלים. שר החוץ גבי אשכנזי: "צעד חשוב המעיד על הידידות בין העמים ועל ההכרה בירושלים כבירת מדינת ישראל והעם היהודי"

נשיא צ’כיה, מילוש זמאן, בביקורו בישראל, נובמבר 2018 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נשיא צ’כיה, מילוש זמאן, בביקורו בישראל, נובמבר 2018 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

צ'כיה הודיעה היום (רביעי) רשמית על פתיחת משרד דיפלומטי בירושלים. ההודעה נמסרה על ידי שגריר צ'כיה בישראל, מרטין סטרופניצקי, באיגרת שהעביר לראש המערך המדיני אסטרטגי במשרד החוץ, אלון בר. סטרופניצקי ציין, כי מדובר בקיום הבטחה שנתן נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, לפני כשנתיים.

בעקבות ההודעה, שוחח שר החוץ גבי אשכנזי עם עמיתו הצ'כי, תומס פטריצ'ק, והודה לו על החלטת ממשלת צ'כיה. הוא הביע את הערכתו לידידות האמת ולתמיכה האיתנה שישראל זוכה לה מממשלת צ'כיה, וציין את מחויבותם של שני העמים לחיזוק השותפות באמצעות שיתופי פעולה ביטחוניים, כלכליים, מסחריים, תיירותיים וטכנולוגיים, ושיתופי פעולה במאבק העולמי בנגיף הקורונה.

בנוסף, בירך השר את שגריר ישראל בפראג, דניאל מרון, על ההישג הדיפלומטי החשוב. "מדובר בצעד חשוב המעיד על הידידות בין העמים ועל ההכרה בירושלים כבירת מדינת ישראל והעם היהודי", אמר. "ירושלים תישאר בירתנו לנצח".

"כולי תקווה כי נחנוך במהרה את הנציגות הצ'כית בירושלים, ונראה את דגלי המדינות מתנוססים מעל משרדי הנציגויות בבירות שתי המדינות, כאות לידידות האמיצה ולשותפות האסטרטגית בין המדינות",  הוסיף אשכנזי.

החלטת ממשלת צ'כיה מצטרפת למדינות שהודיעו בשלושת החודשים האחרונים על פתיחת שגרירויות בירושלים – קוסובו, סרביה, הרפובליקה דומיניקנית ומלאווי.

נשיא צ'כיה בן ה-76 נחשב לאחד מידידיה ותומכיה הנלהבים של ישראל בזירה האירופית. בנובמבר 2018 הוא הגיע לביקור בישראל, במהלכו חנך בירושלים, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, את "הבית הצ'כי" – מוקד תרבותי וכלכלי, המאגד בתוכו נציגים של הממשלה הצ'כית – וזאת כשלב ביניים בדרך להעברתה של שגרירות צ'כיה מתל אביב לבירה. בנאום שנשא בכנסת, הבטיח זמאן כי יעשה כל שביכולתו כדי להשלים את המהלך להעברת השגרירות.

תגיות:ירושליםצ'כיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה