סיפורי אמונה

צפו: הגר"ח קנייבסקי מספר על עבודה שעשה – וטבעה בים

לפני עשרות שנים התבקש הגר"ח קנייבסקי לכתוב מראי מקומות וציונים לשו"ת הרי"ף. למרבה הכאב העבודה טבעה בים. צפו

  • י"ז כסלו התשפ"א
אא

לפני עשרות שנים, הוציא הגאון הרב דב צבי רוטשטיין, תלמיד מובהק של החזון איש, לאור את "שו"ת הרי"ף". לשם הוצאת הספר, ביקש מהגאון הרב חיים קנייבסקי והגאון רבי בערל ויינטרויב שיהדירו את הספר, יפרשו ויציינו הערות תוכן. לאחר שסיכמו ביניהם על מחיר עבור העבודה, התבקשו הרבנים המגיהים לשלוח בחזרה את הדפים המוגהים חזרה לגרד"צ רוטשטיין, שהתגורר באמריקה, דרך האוניה.

בשיחה לתלמידו הקרוב ומגיה ספריו, הרה"ג אורי טיגר, מספר הגאון רבי חיים קנייבסקי כי במשך שנה וחצי – שנתיים עמלו, ערכו ועשו הגהות, הערות, מראי מקומות וציונים לתשובות הרי"ף.

כשסיימו את עבודתם, ושלחו את הדפים המוגהים חזרה לרב רוטשטיין שהתגורר באמריקה – למרבה הכאב והצער, האוניה טבעה וכל החומר ירד לטמיון. שו"ת הרי"ף, שהתפרסם לבסוף, הינו עבודת מופת מופלאה, הכוללת הערות וציוני תוכן.

הגר"ח הוסיף ואמר שלמרות זאת, הרב רוטשטיין שילם להם עבור עבודתם. כאשר הרב טיגר שאל אותו האם הוא היה חייב לשלם להם, השיב הרב קנייבסקי: 'בוודאי, שהרי אנחנו עשינו את המוטל עלינו, והוא ציוה עלינו לשלוח לו את הדפים דרך הים בספינה'. עוד מציין הרב כי למרבה הכאב, לא נותר כל עותק מהדפים שטבעו.

חכמינו במסכת סוכה (כ"א, ב') מציינים ש"שיחת תלמידי חכמים צריכה לימוד". אף מדבריו אלו של הגר"ח ניתן ללמוד כללים בהלכות משא ומתן וזהירות מגזל.

צפו בדבריו של הגאון רבי חיים קנייבסקי:

תגיות:סיפורהרב קנייבסקיהרב אורי טיגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה