חדשות בארץ

ימינה: מוכנים לשתף פעולה עם לפיד ומרצ; הליכוד: "בנט – ליברמן בלי זקן"

חבר הכנסת מתן כהנא אמר, כי ימינה לא תפסול שיתוף פעולה עם יש עתיד ומרצ לאחר הבחירות, בממשלה שתוקם בראשותה: "כל מפלגה ציונית שתבין את גודל השעה ותהיה מוכנה להיכנס תחת האלונקה – תהיה שותפה רלוונטית". בליכוד תקפו בתגובה: "בנט עבר תוך כמה חודשים מגוש הימין, אל שותפות עם לפיד ומרצ והצבעה בעד לפיד לראשות הממשלה"

בנט (צילום: אורן בן חקון, פול)בנט (צילום: אורן בן חקון, פול)
אא

מספר שעות לאחר שהכנסה אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזורה, השמיע אמש (רביעי) חבר הכנסת מתן כהנא (ימינה) התבטאות מפתיעה, כשאמר כי מפלגתו אינה פוסלת שיתוף פעולה עם יש עתיד ומרצ לאחר הבחירות, בממשלה שתוקם בראשותה. בליכוד הגיבו בחריפות: "בנט מתגלה כליברמן בלי זקן".

בריאיון ליעקב אייכלר בכאן ב', אמר כהנא כי ימינה תהיה מוכנה להקים ממשלה "עם כל מפלגה ציונית שתהיה מוכנה לשים לרגע בצד את הוויכוחים האמיתיים שיש בינינו כדי להתמודד עם הסיטואציה". לדבריו, "אם יאיר לפיד ומרצ ישנו את הרטוריקה שלהם, ויסכימו לקבל את זה שעכשיו אפשר לשים את המלחמות בצד, להפסיק לשסות ציבורים זה בזה, להפסיק לדבר על החרדים והמתיישבים כמו שהם מדברים – אז כן. כל מפלגה ציונית שתבין את גודל השעה ותהיה מוכנה להיכנס תחת האלונקה – תהיה שותפה רלוונטית".

כהנא ציין כי בשנים הקרובות, תחת ממשל ביידן, ממילא אין סיכוי למימוש השאיפה של ימינה להחלת הריבונות הישראלית בשטחי יהודה ושומרון: "תחת ההנהגה של נפתלי בנט אפשר יהיה לשים רגע את הדברים האלה בצד. לא נוכל להתמודד עם המצב הכלכלי אם נמשיך לריב אחד עם השני כל הזמן".

בתגובה לדברים, אמרו בליכוד כי "בנט מתגלה כליברמן בלי זקן, ובדיוק כמו ליברמן הוא נחשף כמי שמנסה למנוע הקמת ממשלת ימין. בנט עבר תוך כמה חודשים מגוש הימין, אל שותפות עם לפיד ומרצ והצבעה בעד לפיד לראשות הממשלה. או כמו שהוא אומר: לא אופורטוניזם לא מעניין".

תגיות:נפתלי בנטהליכודימינהמתן כהנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה