חדשות יהדות

גיוס, גיור, שבת ותורה: אלו 7 החלטותיהם של חברי מועצת גדולי התורה

חברי מועצת גדולי התורה ב-7 החלטות בנושאי חינוך, שבת, תורה, פתיחת המסגרות תוך שמירה על הבריאות, מתן אפשרות לבני הישיבות לעמול בתורה בשנות הבחרות, וגיור כהלכה בלבד

  • כ' כסלו התשפ"א
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הבוקר (ראשון) פורסמו בעיתון "יתד נאמן" ההחלטות שהתקבלו במועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'. ההחלטות נוגעות לנושאים העומדים בציפור נפשה של התורה: גיור כהלכה, מתן אפשרות לבני הישיבות ללמוד תורה, החינוך, השבת וההתמודדות עם נגיף הקורונה.

1. חשיבות לימוד התורה, בפרט בתקופת הקורונה - בתחילת דבריהם, התייחסו חברי המועצת לפתיחת מוסדות התורה והישיבות בצל נגיף הקורונה: "מועצת גדולי התורה מחזקת את ידי רבבות עמלי התורה בארץ הקודש ובכל אתר ואתר, שממשיכים לעמול בתורה ביתר שאת וביתר עוז, למרות כל הקשיים הרבים, ובפרט בעת הזו, אשר עדיין זקוקים לרחמי שמים, ובכך מגינים שהעסק בתורה הקדושה - היא המגינה ומצילה מכל מחלה".

2. חיזוק בלימוד התורה בימי החנוכה - גדולי ישראל חברי המועצת קראו לבני הישיבות להתחזק בלימוד התורה בימי החנוכה: "מועצת גדולי התורה קוראת לבני הישיבות עמלי התורה הקדושה, להתחזק ביתר שאת וביתר עוז בלימוד התורה בימי החנוכה הקדושים אשר ידועה סגולתם, באשר ביקשו זדים לפרוץ בהם פרצות ולהשכיח ישראל מהתורה, וברחמי השם יתברך גברו בני חשמונאי והעמידו התורה בישראל, וחלילה מלהפוך את ימי החנוכה לבין הזמנים".

3. לימוד התורה במוסדות החינוך תוך שמירה על הבריאות - עוד התייחסו חברי המועצת למנהלי תלמודי התורה ובתי הספר לבנים ובנות, שממשיכים את הלימודים במוסדותיהם, למרות הקשיים: "מועצת גדולי התורה מחזקת בזה את ידיהם של מנהלי תלמודי התורה ובית יעקב שמתמסרים למען המשך קיום לימוד התורה הקדושה על ידי צעירי הצאן, בשמירה על הבריאות, שבזכות הבל פיהם העולם קיים".

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

4. לאפשר לבחורי הישיבות לגדול בתורה ללא הפרעות - גדולי ישראל התייחסו לחוק הגיוס, המאיים בפגיעה במעמדם של בני הישיבות, המקדישים את מיטב שנותיהם ללימוד התורה: "מועצת גדולי התורה דורשת מהשלטון להסדיר תיכף את מעמדם של בני הישיבות הקד' שתורתם אומנותם, למען יוכלו לשקוד על תלמודם ולהגות בתורה יומם ולילה ללא הפרעות כלל, ומחזקת את ידי נציגנו שלוחי דרבנן, העומדים על המשמר בכל תוקף למען בני הישיבות, כי בנפשנו הדבר".

5. גיור כהלכה בלבד -  לגבי הניסיונות להכיר, חלילה, בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים, קוראים גדולי ישראל בכאב: "מועצת גדולי התורה כואבת ונחרדת מהניסיון לקעקע את טהרת הייחוס והפגיעה בכרם ישראל ע"י הכרה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים רח"ל. אנו קוראים לכל הרבנים והיושבים על מדין לעמוד על המשמר, לבל יבוצע שינוי כלשהו כקוצו של יוד מהמסורת – מדבר ה' זו הלכה, ולא ייכנעו חלילה ללחצים באשר הם".

6. שמירה על החינוך הטהור ללא שינויים - לגבי החינוך, קוראים גדולי ישראל להורים ולמחנכים, תוך דגש למנהלי בתי החינוך, להורים ולבנות ישראל עצמן "לעמוד על המשמר ולהתחזק דווקא בחודש זה שנעשו בו ניסיונות לפרוץ גדר ע"י היוונים, לעמוד איתן בשמירה על טהרת החינוך כמסורת המסורה לנו מדור דור, ללא התערבות של גורמים חיצוניים המנסים לקעקע את יסודות החינוך".

7. לעמוד על המשמר בנושא קדושת השבת - עוד הוסיפו חברי המועצת במכתבם קריאה לחברי הכנסת לעשות כל שביכולתם על מנת לשמור על קדושת השבת: "מועצת גדולי התורה קוראת לנציגי היהדות הנאמנה בכל מקום, לעמוד על המשמר בנושא קדושת השבת, לעשות כל שביכולתם על מנת למנוע תכניות שיש בהם חילול שבת רח"ל".

בסיום דבריהם, התייחסו גדולי ישראל לחזור בתשובה שלימה ולזעוק לבורא עולם שיסיר מעימנו כל נגע ומחלה. כה דבריהם: "אמרו חז"ל 'אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל'. אחינו כל בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם נקראים לפשפש במעשינו ולשוב בתשובה שלימה. לשאת עיננו למרום, לזעוק אל ה' שיסיר מעמנו כל נגע ומחלה במהרה, ונזכה לביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן".

הרב זמיר כהן עושה סדר בנושא שמסעיר את המדינה: הקורונה והחרדים. לפניכם חלק ב' - האם החרדים מדביקים את כולם? צפו ושתפו הלאה:

תגיות:תורהגיורגיוסשבתמועצת גדולי התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה