חדשות בארץ

נתניהו: "צריך רפורמות רציניות במערכת אכיפת החוק"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח ביקורת נוקבת על הליך מינוי השופטים בוועדה לבחירת שופטים: "אתמול בדקו 136 מועמדים בשלוש וחצי שעות – זמן ממוצע של שתי דקות למועמד. כך זה לא יכול להימשך". בנוגע למשבר הקורונה: "נקבל בקבינט החלטות נכונות, תקיפות, לא פופוליסטיות"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח היום (שלישי) ביקורת חריפה על ישיבת הוועדה לבחירת שופטים אמש, בה נבחרו עשרות שופטים ללא נוכחות של נציגי הימין.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, אמר נתניהו: "בכל פעם שהדרג הנבחר רוצה למנות מינוי כל שהוא, המערכת המשפטית כובלת את ידינו בדרישה שנקיים עשרות דיונים, נכתוב אין ספור פרוטוקולים, נראה שפעלנו בשיקול דעת, במתינות, במשך זמן רציני בדיונים אין סופיים. אבל אתמול, בוועדה לבחירת שופטים, בדקו 136 מועמדים בשלוש וחצי שעות – זה זמן ממוצע של שתי דקות למועמד"

"אני לא מדבר על מינוי כזה או אחר, אני לא נכנס לזה בכלל, ייתכן שיש הרבה מועמדים ראוייים", הוסיף נתניהו. "אני מדבר על התהליך, על השיטה. זה מצטרף לשורה ארוכה של ליקויים שנחשפו בשנים האחרונות במערכת אכיפת החוק. אני חושב שרוב הציבור מבין היום שצריך לעשות רפורמות רציניות במערכת הזאת, כך זה לא יכול להימשך. היום אין לנו הרוב הדרוש לכך – אבל אני מאמין שבקרוב יהיה לנו".

בראשית דבריו התייחס ראש הממשלה למשבר הקורונה: "החיסונים בדרך. אנחנו עובדים על זה יומם ולילה. אנחנו עושים את זה בצורה המקצועית והטובה ביותר לאזרחי ישראל. עד שהחיסונים יגיעו אנחנו צריכים להקפיד על הכללים ולהקפיד על ההחלטות הנכונות. אנחנו רואים את האור בקצה המערכה. כשרואים את סוף המלחמה, לפעמים אנשים עושים טעויות, אנשים מתים שלא לצורך, אנשים נפגעים או נפצעים".

"אם לא נפעל נכון, דווקא בשעה שרואים את הסוף, אנשים עלולים למות, יכולים לחלות כשאפשר למנוע את זה", הוסיף נתניהו. "הדרך היחידה למנוע את זה היא למנוע ככל שניתן התקהלויות ומגעים מיותרים בין אנשים. זה מחייב החלטות, כי התחלואה בעלייה. אנחנו בתחילתו של גל שלישי, ואנחנו לא רוצים לחכות שהוא יעלה ויעלה, ואז יהיה קשה מאוד לעצור אותו, לכן אנחנו רוצים לכנס היום את קבינט הקורונה ולקבל החלטות נכונות, תקיפות, לא פופוליסטיות, שמגבילות את ההגבלות גם בהיקף ובתקופת הזמן".

"זה מחייב אחריות", הצהיר ראש הממשלה. "גילינו את זה גם בגל הראשון, והצלחנו לעשות זאת גם בגל השני כשהורדנו את התחלואה והתמותה כמעט לתחתית של מדינות אירופה. זה מחייב אותנו לעשות זאת גם עכשיו, בגל השלישי, ואני מקווה שהשותפים שלנו יעשו את אותו הדבר".

זמן קצר קודם לכן דיבר שר הביטחון בני בנץ בפתח ישיבת סיעת כחול לבן, ומתח ביקורת על נתניהו: "אנחנו לא בקמפיין חיסונים. מי שהופך את החיסונים ליחסי ציבור טועה ומטעה, מסכן את הציבור בכך שלא ידע את האמת השלמה ועלול חלילה להקפיד פחות על ההוראות המתבקשות".

"חייבים לזכור שאנחנו במלחמה על חיי אדם", הוסיף גנץ, "החיסונים אכן בדרך, אבל הדרך הזו מאוד מאוד ארוכה. במקרה הטוב יקחו שבועות עד שיגיעו לכאן החיסונים הראשונים, וראשוני המתחסנים יצטרכו להמתין שבועות בין חיסון לחיסון, ולכן רק מחודש מרץ – אם הכל ילך בסדר – נתחיל לראות את הסימנים החיוביים הראשוניים. לחיסונים יקח זמן להגיע ולהיות אפקטיביים".

בהתייחסו למשבר הפוליטי, אמר גנץ: "בהיעדר תקציב, ראש הממשלה ימשיך לגרור אותנו לבחירות יקרות, רק משיקולי גמישות אישיים. אם אכן נתניהו לא יתעשת ויגרור אותנו לבחירות – אני אדאג שזה יהיה כמה שיותר זול, כמה שיותר מהר וכמה שיותר נקי".

תגיות:בני גנץנגיף הקורונההוועדה לבחירת שופטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה