חדשות בארץ

לוין: "לא אאפשר שתאריך הבחירות ייקבע באופן חד צדדי"

ברקע המחלוקת בין כחול לבן והליכוד על מועד הבחירות, הבהיר יו"ר הכנסת יריב לוין כי לא יאפשר שתאריך הבחירות ייקבע ללא הסכמה רחבה כמקובל

לוין (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)לוין (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע היום (שלישי), כי הוא "מצפה שכפי שנהוג היה מאז ומתמיד, תגובש הסכמה רחבה בין כל סיעות הבית על מועד קיום הבחירות".

"יו"ר הכנסת לא יאפשר מצב, בו בצעד חסר תקדים תאריך הבחירות ייקבע באופן חד צדדי ללא הסכמה רחבה כנהוג", נמסר בהודעה מטעמו של לוין.

דבריו של לוין באו בעקבות הדיון מוקדם יותר בוועדת הכנסת בהצעת החוק לפיזור הכנסת, שעברה בשבוע שעבר במליאה בקריאה טרומית. יו"ר הוועדה, איתן גינזבורג (כחול לבן) הציע לבחור באחד מהתאריכים הבאים: 23 בפברואר-י"א אדר, 2 במרץ-י"ח באדר, 9 במרץ-כ"ה באדר או 23 במרץ-י' בניסן.

בעוד בכחול לבן הבהירו כי הם מעוניינים בהקדמת הבחירות, בליכוד מעוניינים לדחות את המועד ככל שניתן. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, כתב בטוויטר: "העובדה שכחול לבן והאופוזיציה מנסים לקבוע בחירות בהקדם האפשרי, מוכיחה סופית שמדובר בנבחרי ציבור חסרי אחריות ושאינם מתאימים להנהיג את ישראל. הרי הם יודעים שבחירות במאי יהיו הרבה פחות מסוכנות בריאותית, אך עדיין מתעקשים רק כדי שיוכלו לפגוע בליכוד ובנתניהו. עוד לא מאוחר למנוע בחירות".

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עורכת הדין אורלי עדס, אמרה בדיון כי "כולם מבינים מהם האתגרים של מערכת בחירות בתקופת קורונה, מערכת בחירות רביעית. מערכת בחירות זה מגה-פרויקט שנוטלים בו כמאה אלף עובדים, ובתקופת קורונה יהיו הרבה יותר עובדים. האתגרים עצומים". היא הבהירה, כי הוועדה זקוקה ל-90 ימים כדי להיערך לקיום מערכת הבחירות ולנהל אותה באופן תקין תוך שמירה על בריאות הציבור.

בתגובה לדבריה של עדס, אמר גינזבורג: "תתחילו להתארגן מהיום, אנחנו הולכים לבחירות. לא צריך להמתין ליום שבו החוק יעבור בקריאה השלישית".

תגיות:יריב לויןכחול לבןהליכודמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה