חדשות בארץ

גדעון סער עוזב את הליכוד: "צו השעה – החלפת נתניהו"

בכיר הליכוד הודיע על עזיבת התנועה והקמת מפלגה חדשה בראשותו עמה ירוץ בבחירות הבאות: "הסאה הוגדשה, איני יכול עוד לתמוך בממשלה בראשות נתניהו". הליכוד: "סער עוזב כי הובס בפריימריז"

סער (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)סער (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:51)

חבר הכנסת גדעון סער הודיע הערב (שלישי) על פרישתו מהליכוד ועל הקמת מפלגה חדשה בראשותה ירוץ בבחירות לכנסת. בהצהרה מיוחדת שנשא, תקף סער בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הליכוד שינה את פניו בשנים האחרונות. צו השעה – החלפת שלטונו של נתניהו".

"ישראל מצויה מזה שנתיים במשבר פוליטי מתמשך, החמור בתולדותיה", פתח סער. הוא האשים את הממשלה בראשות נתניהו בכשלון ההתמודדות עם משבר הקורונה: "אזרחי ישראל נחשפו לחולשת המערכות הציבוריות. הממשלה הנוכחית ביזתה את האמון הציבורי והפרלמנטרי הרחב שניתן לה עם הקמתה, הסאה הוגדשה. רבים מאזרחי ישראל מביטים אל העתיד בחרדה, רבים שואלים את עצמם 'איזה עתיד צפוי לי ולילדיי?'. זה לא תמיד היה כך, וזה לא חייב להיות כך. יש ישראל טובה יותר, והיא מחכה לנו, אך המערכת הפוליטית בהנהגתה ובהרכבה הנוכחיים לא יוכלו לבצע את התיקון הנדרש".

סער ציין, כי לפני שנה ניסה להוביל לשינוי כשהתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד: "לא הצלחתי, וכיבדתי את הכרעת חברי הליכוד. אולם כל מה שקרה בשנה האחרונה רק חיזק את הכרתי, כי שינוי בהנהגת המדינה הוא הכרחי. ללא שינוי כזה, המשבר הפוליטי והחברתי רק יחריף".

"הליכוד היה ביתי הפוליטי כל חיי כאדם בוגר", הצהיר סער, "אבל הליכוד שינה את פניו בשנים האחרונות באופן דרמטי ומואץ. התנועה הפכה לכלי שרת עבור האינטרסים האישיים של העומד בראשה, כולל כאלה הנוגעים למשפטו. איני יכול עוד לתמוך בממשלה בראשות נתניהו, ואיני יכול עוד להיות חבר הליכוד בראשותו. היום ישראל זקוקה לאחדות וליציבות, נתניהו לא יכול ולא יוכל להעניק לה לא את זו ולא את זו. היום צו השעה הוא החלפת שלטונו של נתניהו, הממושך בתולדות המדינה. החלטתי להקים ולהנהיג תנועה פוליטית חדשה, מטעמה אתמודד בבחירות הקרובות מול נתניהו על ראשות הממשלה, כדי להחליפו".

סער ציין, כי הוא לוקח בחשבון את האפשרות שהבחירות לא יוקדמו: "מרגע שהגעתי להחלטה, עליי לצאת לדרך חדשה. ממחר אתחיל לעבוד בגיבוש הכוח הפוליטי לקראת הבחירות הבאות. נבחרתי לכנסת מטעם הליכוד ויהיה זה הגון, לאחר שהגעתי למסקנות אלה, שאתפטר מחברותי בכנסת. כך בכוונתי לעשות כבר מחר".

 

הליכוד: "סער עוזב כי הובס בפריימריז"

בתגובה להודעתו של סער, נמסר מהליכוד: "סער עוזב כי הוא הובס בפריימריז, וכי בסקרים הפנימיים של הליכוד שנערכו בימים האחרונים הוא צונח לעשירייה השנייה. סער, שנשבע פעם אחר פעם ש'הליכוד הוא ביתי ולא אפרוש אם אפסיד, אני לא מאמין ברסיסי מפלגות' – הובס, הפר את כל הבטחותיו ונטש את הליכוד דווקא בשעה שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל, הוריד את התחלואה והתמותה לאחת הרמות הנמוכות בעולם ומביא הסכמי שלום היסטוריים".

עוד הוסיפו בליכוד, כי "סער החליט לנטוש את הימין, לחבור ללפיד ולהצטרף לרשימה ארוכה של פוליטיקאים שנטשו את הליכוד ואחר כך התרסקו לחלוטין. כמו בעבר, הליכוד יישאר מאוחד ומלוכד, ואם ייגרר לבחירות – ינצח".

יו"ר הכנסת יריב לוין מתח ביקורת נוקבת על סער: "גדעון סער עשה מעשה שלא יעשה. הוא התמודד על הנהגת הליכוד, התחייב לקבל את ההכרעה הדמוקרטית, ובניגוד גמור לדרך שהורה לנו מנחם בגין הוא הפנה גב לבוחרי הליכוד ולחברי הליכוד והפר את ההבטחה שלו. מה שראינו הערב הוא שידור חוזר של מה שכבר ראינו בעבר – חברנו משה כחלון גם הוא עזב את הליכוד, ובסופו של דבר הצטרף לממשלת הליכוד וחזר לתנועת הליכוד. גם אחרים שעזבו את הליכוד, כמו ציפי לבני, איבדו מהר מאוד את אמון הציבור ונמצאים מחוץ לכנסת".

"תנועת הליכוד חזקה", המשיך לוין. "הדרך של ראש הממשלה נתניהו והנהגת הליכוד היא דרך שהביאה להסכמי שלום חסרי תקדים, להצבת ישראל בראש המדינות המקבלות חיסונים לפני הגדולות שבמעצמות. דרך של נחישות ושל עוצמה כלכלית. עם הדרך שלנו והלכידות שלנו ננצח".

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה, כי "מפלגת הליכוד היא מפלגה שורשית וחזקה, עם דרך והנהגה שנבחרת באופן דמוקרטי בידי חבריה ולא מפלגת אולפנים ואווירה. למרבה הצער, גדעון סער הפר הערב את אמירותיו בעבר לפיהן יישאר נאמן לליכוד, ובחר להצטרף למחנה 'רק לא ביבי'. כאילו לא למדנו מההיסטוריה, שכל הניסיונות לפצל את הימין נגמרו בנסיגות ועקירות. לא נחזור על טעויות העבר".

רגב הוסיפה כי "סער אומר שאינו יכול להיות חבר בתנועת הליכוד מסיבות אידיאולוגיות כביכול, אבל האמת היא שהוא עוזב רק בגלל שלא בחרו בו ליו"ר המפלגה. זו לא נאמנות לדרך אלא למאבקי אגו ואי קבלת דין הבוחר. בכך הולך סער בדרכם של אחרים שלא קיבלו את הכרעת הבוחרים – ציפי ליבני, בוגי יעלון, דן מרידור ואחרים".

חבר הכנסת שלמה קרעי תקף אף הוא את בכיר הליכוד הפורש: "סער, כמו בוגי בזמנו, פתאום החליט ש'הליכוד שינה את פניו'. אותה תנועת ליכוד, בדיוק שרק לפני שנה התמודד על הנהגתה. מה השתנה? הוא פשוט הפסיד בענק. תמיד אפשר להכפיש את הליכודניקים כדי לקבל עוד חיבוק תקשורתי. אבל אנחנו גם תמיד ממשיכים הלאה. כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, כתב בטוויטר: "לא עוזבים בית, לא מחליפים מפלגה גם כשקשה. זו לא דרך הליכוד. שום תרגיל פוליטי לא יעזור, גם הרדיפה האישית נגדו לא תסייע, ראש הממשלה יזכה שוב לאמון עצום גם בבחירות הבאות וימשיך לעבוד למען אזרחי ישראל לעוד שנים רבות בעזרת השם. נתניהו ימשיך להנהיג את מדינת ישראל משום שהוא המתאים ביותר לתפקיד".

תגיות:גדעון סערהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה