חדשות בריאות

הקניונים ייפתחו מחר בבוקר, הסגר הלילי בוטל

קבינט הקורונה אישר את פתיחת הקניונים ברחבי הארץ החל ממחר בבוקר, בהתאם להנחיות שנקבעו בפיילוט הקניונים. ישיבת הממשלה, שהייתה אמורה לאשר הטלת סגר לילי, נדחתה בשל קשיים משפטיים באישור הסגר

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה אישר הערב (שלישי) במשאל טלפוני את פתיחת כל הקניונים ברחבי הארץ החל ממחר בבוקר, וזאת בהתאם להנחיות שנקבעו בפיילוט הקניונים. בנוסף הוחלט לאפשר את פתיחת השווקים והמוזיאונים, בהתאם להגבלות.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, בירך על ההחלטה: "פתיחת כלל הקניונים הינה צעד משמעותי וחשוב שמוביל משרד הכלכלה והתעשייה להחזרת המשק לפעילות מלאה כאשר פתיחתם, לצד השווקים הפתוחים, מחזירה כ-200 אלף עובדות ועובדים בחזרה למעגל העבודה ותביא לצמיחה מחודשת של המשק. יש לזכור, עם זאת, כי הצלחת המהלך מחייבת את בעלי הקניונים, בעלי העסקים והצרכנים, לשמור על הנחיות התו הסגול".

שר האוצר ישראל כ"ץ מסר, כי "דווקא בימים אלה יש חשיבות רבה לפתיחת המסחר כולו לטובת פרנסת בעלי העסקים ומתן שירות לקראת חג החנוכה והחורף. אני קורא למוכרים ולקונים להקפיד מאוד על הכללים כדי למנוע תחלואה ולאפשר את המשך פעילות המשק".

מוקדם יותר הערב, הודיעה לשכת ראש הממשלה על דחיית ישיבת הממשלה שהייתה אמורה להתכנס כדי לאשר את הטלת הסגר הלילי עליו החליט קבינט הקורונה: "בעקבות הקשיים המשפטיים שהתעוררו באישור סגר לילה, שנועד למנוע סגר כללי, נבדקות כעת חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית. משרד הבריאות ממשיך לעבוד על ניסוח הצעת ההחלטה, ולכן ישיבת הממשלה שתוכננה להערב תידחה והיא צפויה להתקיים מחר".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלה, והודה לו על הסיוע באספקת החיסונים נגד קורונה לישראל: "סיכמנו על המשך אספקה", כתב בטוויטר. "אלה ימים חשובים לעולם כולו, שרואה את האור בקצה המגפה". משלוח ראשון של החיסונים צפוי לנחות כבר מחר בבוקר בנתב"ג, ומשלוח נוסף אמור להגיע ביום חמישי. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, עדכן את קופות החולים כי עליהן להיערך לתחילת מבצע החיסונים ב-20 בדצמבר.

    תגיות:קניוניםנגיף הקורונהקבינט הקורונה

    כתבות שאולי פספסת

    הידברות שופס

    מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

    60לרכישה

    מוצרים נוספים

    מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

    המלך דוד - הרב אליהו עמר

    סטרוס נירוסטה זכוכית

    מעמד לבקבוק יין

    אלי לומד על החגים - שבועות

    ספר תורה אשכנזי לילדים

    לכל המוצרים

    *לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה