חדשות בארץ

הערכות: הנדל והאוזר יודיעו על הצטרפותם לסער

שני חברי סיעת דרך ארץ צפויים להודיע על הצטרפותם לגדעון סער, שהכריז על פרישתו מהליכוד. סקר חדש, שנערך לאחר הודעתו הדרמטית של בכיר הליכוד הפורש, צופה למפלגה החדשה בראשותו 17 מנדטים

סער (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)סער (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר התקשורת יועז הנדל ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, צבי האוזר – שפרשו לאחר הבחירות ממפלגת תל"ם של משה יעלון והקימו את סיעת דרך ארץ – צפויים להצטרף לגדעון סער, שהודיע אמש (שלישי) על פרישתו מהליכוד והקמת מפלגה חדשה בראשותו. כך מעריכים גורמים במערכת הפוליטית, המקורבים לשניים.

על פי דיווחים שונים, ייתכן והנדל והאוזר יודיעו כבר היום על חבירתם לסער. בין המועמדים הנוספים להצטרף אליו מוזכר שמו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שטרם הודיע על כניסתו לפוליטיקה אולם מחוזר על ידי גורמים רבים. גם יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון, מוזכרת כמועמדת להצטרף למפלגה החדשה.

סקר חדש, שנערך אמש על ידי מכון "פאנלס פוליטיקס", לאחר הודעתו הדרמטית של סער, צופה למפלגה החדשה בראשותו 17 מנדטים – נתון שממקם אותה כמפלגה השלישית בגודלה. על פי הסקר, שפורסם הבוקר ברדיו fm103, ריצתו הנפרדת של סער פוגעת בליכוד, ימינה, כחול לבן, יש עתיד וישראל ביתנו.

מנתוני הסקר עולה, כי הליכוד יורד ל-25 מנדטים, ימינה זוכה ל-19, ויש עתיד-תלם יורדת ל-14. הרשימה המשותפת יורדת ל-11 מנדטים, ישראל ביתנו עם 7, וכחול לבן מתקרבת מאוד לאחוז החסימה – עם 6 מנדטים בלבד. המפלגות החרדיות שומרות על כוחן – 9 מנדטים לש"ס ו-7 ליהדות התורה. מרצ נשארת עם 5 מנדטים.

על פי נתונים אלו, גוש הליכוד-חרדים מקבל במצטבר 41 מנדטים, כך שראש הממשלה בנימין נתניהו יזדקק הן לסער והן לימינה בראשות נפתלי בנט כדי להקים ממשלה חדשה בראשותו. אם סער יסרב להצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו, הוא יוכל למנוע את הקמתה עם גוש חוסם בראשותו של 60 מנדטים – יחד עם יש עתיד, כחול לבן, ישראל ביתנו, מרצ והרשימה המשותפת.

בהצהרה מיוחדת שנשא אמש, תקף סער בחריפות את נתניהו ואמר כי "צו השעה" הוא להחליף את שלטונו: "הליכוד שינה את פניו בשנים האחרונות באופן דרמטי ומואץ. התנועה הפכה לכלי שרת עבור האינטרסים האישיים של העומד בראשה, כולל כאלה הנוגעים למשפטו. איני יכול עוד לתמוך בממשלה בראשות נתניהו, ואיני יכול עוד להיות חבר הליכוד בראשותו".

בתגובה להודעתו של סער, אמרו בליכוד: "סער עוזב כי הוא הובס בפריימריז, וכי בסקרים הפנימיים של הליכוד שנערכו בימים האחרונים הוא צונח לעשירייה השנייה. סער, שנשבע פעם אחר פעם ש'הליכוד הוא ביתי ולא אפרוש אם אפסיד, אני לא מאמין ברסיסי מפלגות' – הובס, הפר את כל הבטחותיו ונטש את הליכוד דווקא בשעה שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל, הוריד את התחלואה והתמותה לאחת הרמות הנמוכות בעולם ומביא הסכמי שלום היסטוריים. סער החליט לנטוש את הימין, לחבור ללפיד ולהצטרף לרשימה ארוכה של פוליטיקאים שנטשו את הליכוד ואחר כך התרסקו לחלוטין. כמו בעבר, הליכוד יישאר מאוחד ומלוכד, ואם ייגרר לבחירות – ינצח".

תגיות:גדעון סער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה