חדשות בארץ

הצעת החוק לפיזור הכנסת אושרה לקריאה ראשונה

ועדת הכנסת אישרה ברוב קולות את הצעת החוק לפיזור הכנסת לקריאה ראשונה. התאריך המוצע לבחירות לכנסת ה-24 הוא ה-16 במרץ. גדעון סער, שהודיע על פרישתו מהליכוד והקמת מפלגה חדשה בראשותו, הגיש את התפטרותו מהכנסת

הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ועדת הכנסת בראשותו של חבר הכנסת איתן גינזבורג (כחול לבן) אישרה הבוקר (רביעי) לקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיזור הכנסת. עשרה חברי כנסת תמכו בהצעה, ושבעה התנגדו. התאריך המוצע לבחירות הוא ה-16 במרץ, ג' ניסן.

הצעת החוק, שעברה בשבוע שעבר בקריאה טרומית, צריכה לעבור אישור בשלוש קריאות. עם זאת, גם אם לא תאושר ההצעה – הכנסת תתפזר באופן אוטומטי ב-23 בדצמבר במידה תקציב המדינה לא יאושר עד אז, והבחירות יתקיימו 90 יום לאחר מכן.

בתוך כך, חבר הכנסת גדעון סער – שהודיע אמש על פרישתו מהליכוד והקמת מפלגה חדשה בראשותו – הגיש הבוקר ליו"ר הכנסת יריב לוין את מכתב ההתפטרות שלו מהכנסת. לפני שנכנס ללשכתו של לוין, אמר סער כי הוא "מתכוון לחזור לכנסת ה-24 בראשות כוח פוליטי גדול שיחליף את השלטון".

בין המועמדים להצטרף לסער נמצאים שר התקשורת יועז הנדל ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, צבי האוזר, חברי סיעת דרך ארץ. מוקדם יותר הבוקר, בדיון שנערך בוועדה בהשתתפותו של סער, איחל לו האוזר הצלחה בהמשך דרכו: "יש לי תחושה שדרכינו יצטלבו בהמשך", אמר. בין המועמדים הנוספים להצטרף למפלגה החדשה מוזכר שמו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שטרם הודיע על כניסתו לפוליטיקה אולם מחוזר על ידי גורמים רבים.

סקר חדש, שנערך אמש על ידי מכון "פאנלס פוליטיקס", לאחר הודעתו הדרמטית של סער, צופה למפלגה החדשה בראשותו 17 מנדטים – נתון שממקם אותה כמפלגה השלישית בגודלה. על פי הסקר, שפורסם הבוקר ברדיו fm103, ריצתו הנפרדת של סער פוגעת בליכוד, ימינה, כחול לבן, יש עתיד וישראל ביתנו.

מנתוני הסקר עולה, כי הליכוד יורד ל-25 מנדטים, ימינה זוכה ל-19, ויש עתיד-תלם יורדת ל-14. הרשימה המשותפת יורדת ל-11 מנדטים, ישראל ביתנו עם 7, וכחול לבן מתקרבת מאוד לאחוז החסימה – עם 6 מנדטים בלבד. המפלגות החרדיות שומרות על כוחן – 9 מנדטים לש"ס ו-7 ליהדות התורה. מרצ נשארת עם 5 מנדטים.

על פי נתונים אלו, גוש הליכוד-חרדים מקבל במצטבר 41 מנדטים, כך שראש הממשלה בנימין נתניהו יזדקק הן לסער והן לימינה בראשות נפתלי בנט כדי להקים ממשלה חדשה בראשותו. אם סער יסרב להצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו, הוא יוכל למנוע את הקמתה עם גוש חוסם בראשותו של 60 מנדטים – יחד עם יש עתיד, כחול לבן, ישראל ביתנו, מרצ והרשימה המשותפת.

תגיות:בחירותגדעון סערועדת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה