חדשות בארץ

"תכנון קפדני, יצירתיות וחדשנות": אותות הערכה מהרמטכ"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט להעניק אותות הערכה מבצעיים למספר יחידות וחיילים בצה"ל. בין מקבלי האותות – הכוחות המעורבים במבצע "חגורה שחורה", במהלכו חוסל בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל עטא. אמ"ן והמוסד יקבלו אות הערכה על "הישג מבצעי משמעותי" במערכה מול הטילים המדויקים

הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, קיבל את המלצת הוועדה המטכ"לית להעניק אות הערכה מבצעי למספר יחידות וחיילים בצה"ל על פעילויות מבצעיות ייחודיות. בהתאם להחלטתו, יוענקו האותות השנה לראשונה בטקס חגיגי שעתיד להיערך מעתה בכל שנה.

בין מקבלי האותות – הגורמים שהיו מעורבים במבצע "חגורה שחורה", במהלכו חוסל בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא. פיקוד דרום, חיל האוויר, אמ"ן ושב"כ זכו לאות בשל "תכנון מקדים, קפדני, רב-זרוע ובין-ארגוני". בהודעת צה"ל צוין, כי "מהלך הפתיחה, אשר כלל את חיסול הבכיר בג'יהאד האסלאמי, היה יזום ומדויק. במהלך המבצע נעשה שימוש משמעותי במודיעין בזמן אמת, בוצעה הגנה על העורף ויירוט של 94% מהשיגורים מהרצועה, סוכלו 25 פעילי טרור, הותקפו כ-100 מטרות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, והופעלה אש בתגובה מותאמת להתנהלות האויב. השפעתו של המבצע ניכרת לאורך זמן".

רשימת מקבלי האותות כוללת את שייטות 7 ו-13 של חיל הים, בשל מבצעים מסווגים בהם באו לידי ביטוי "יצירתיות, חדשנות והשתנות מתמדת" תוך שימוש בשיטות פעולה חדשניות. אמ"ן והמוסד יקבלו את אות ההערכה על מבצע מסווג, בו נרשם "הישג מבצעי משמעותי במערכה אל מול הטילים המדויקים".

אות נוסף יינתן לאמ"ן, למוסד ולחיל האוויר, על מבצע מוצלח במסגרת המב"ם, המערכה שבין המערכות, שכלל שיתוף פעולה בין-זרועי ובין-ארגוני ועבודת איסוף מודיעין.

אוגדת עזה ויחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית יקבלו אות הערכה על התארגנות ומענה מבצעי לסוגיית התת-קרקע. שיתוף הפעולה המוצלח בין היחידות הוביל להוצאתם לפועל של מבצעים רבים ולהישגים מבצעיים רבים ומשמעותיים, שהביאו לאפקטיביות מבצעית בממד התת-קרקעי.

אות הערכה יינתן לגדוד האיסוף 636 על פיתוח שיטת הפעלה חדשנית, שהובילה ל"תועלת מבצעית ייחודית, מיצוי מיטבי של כוח האדם והשפעה מבצעית רבה על אוגדת יהודה ושומרון". במהלך שנת 2020, הביאה פעילות הגדוד לכ-250 סיכולים וסגירת מעגלים. גדוד 74 בחטיבת השיריון 188 יקבל אות הערכה על "הפגנת יצירתיות, תעוזה ויכולת מבצעית בולטת" בתקופת פעילותו בגזרת עזה. הגדוד פיתח טכניקות לחימה חדשניות לתקיפת מטרות ימיות, ובכך הביא תועלת מבצעית רבה.

בנוסף, יינתנו כאמור אותות הערכה אישיים. מהנדס במפקדת קצין ההנדסה הראשי יקבל את האות בשל היצירתיות והחדשנות שהפגין מול אתגרי התת-קרקע. שני לוחמי הגנה אווירית יזכו לתעודות הערכה ייחודיות מטעם הרמטכ"ל, על שגילו תושיה, יוזמה, קור רוח ומנהיגות בקבלת החלטות מעבר לתחום הכשרתם, והביאו להישג מבצעי רב חשיבות.

"אות הערכה מבצעי" מוענק על ידי הרמטכ"ל כביטוי סמלי של הוקרה על מעשה בעל חשיבות עליונה לחיזוקו של צה"ל, שיש בו כדי לקדם באופן ניכר את ביטחון המדינה. הוועדה המטכ"לית, בראשות נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף דורון פיילס, ואלוף (מיל') יצחק (ג'רי) גרשון בחנה כ-50 מועמדויות שהוגשו לעיונה מכל הגופים בצה"ל לקבלת האותות והתעודות. בוועדה נכחו נציגים מאגף המבצעים, מחיל האוויר, מאגף התכנון, ממפקדת העומק ומאגף המודיעין.

תגיות:אביב כוכביאות הערכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה