חדשות בארץ

בדרך לירח: פרויקט "בראשית 2" הושק בבית הנשיא

כשנה וחצי לאחר התרסקות החללית "בראשית 1", הושק בבית הנשיא הפרויקט לשיגור החללית הישראלית השנייה. החללית תורכב ממערך של מקפת ושתי נחתות, שיבצעו ניסויים מדעיים שונים. עלותו של השיגור, המתוכנן למחצית הראשונה של שנת 2024, מוערכת בכ-100 מיליון דולר, שימומנו באמצעות שיתופי פעולה בין-לאומיים, תרומות וחסויות

ריבלין ושי עם תרשים החללית (צילום: חיים צח, לע"מ)ריבלין ושי עם תרשים החללית (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

בבית הנשיא בירושלים הושק היום (רביעי) פרויקט "בראשית 2" לשיגור החללית הישראלית השנייה לירח, וזאת כשנה וחצי לאחר התרסקות החללית "בראשית 1" במהלך ניסיונה לנחות על הכוכב. את הפרויקט מובילה עמותת SpaceIL בשיתוף סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה והתעשייה האווירית. שיגור החללית מתוכנן למחצית הראשונה של שנת 2024.

באירוע ההשקה השתתפו הנשיא ראובן ריבלין, שר המדע יזהר שי ומנכ"לית משרדו, שי לי שפיגלמן, מייסד SpaceIL כפיר דמרי, מנכ"ל העמותה שמעון שריד ומנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי.

במסגרת משימת "בראשית 2", תשוגר לירח חללית המורכבת ממערך של 3 חלליות – מקפת (אורביטר) ושתי נחתות. הנחתות צפויות לבצע נחיתה בשני אתרים שונים של הירח ולערוך ניסויים מדעיים שונים. במקביל, המקפת מיועדת להקיף את הירח לאורך מספר שנים ולבצע ניסויים מדעיים.

החללית תשקול כ-630 ק"ג, וכל אחת מהנחתות תשקול כ-120 ק"ג לפני נחיתה וכ-60 ק"ג לאחריה. עלות הפרויקט מוערכת ב-100 מיליון דולר, כמחצית מתוכם ימומנו משיתופי פעולה בין-לאומיים שעל יצירתם תופקד סוכנות החלל הישראלית. כבר בימים אלו מתקיימות שיחות עם גורמים במדינות שונות. יתרת התקציב תגיע מתורמים פילנתרופים ומחסויות.

"אנו יוצאים לדרך חדשה, מוכרת אבל שונה, שבסופה אנחנו מקווים, ינחתו שלוש חלליות בבטחה על אדמת הירח", אמר הנשיא ריבלין בנאומו בטקס. "המסע של 'בראשית 2' לירח הוא מסע ייחודי. אם יצליח – ואני בטוח שיצליח – יאפשר הפרויקט הזה לפרוץ את גבולות הידע האנושי, לקיים ניסויים מדעיים חדשניים, ולסייע לנו להבין טוב יותר את היקום בו אנו חיים".

"אני מאמין כי השקתה של 'בראשית 2', מעבר להיותה מאורע היסטורי ומרגש בסיפורה של מדינת ישראל, היא גם הזדמנות לרענן את נקודת המבט שלנו", הוסיף ריבלין. "זוהי הזדמנות להזכיר לעצמנו את האחריות שלנו לכדור הארץ. האחריות שלנו להבטיח את בריאותו של הכוכב בו אנו חיים, ואת בריאותם של כל האנשים שנמצאים עליו. האחריות שלנו לוודא, שהפעולות שאנו מבצעים היום יאפשרו חיים טובים וברי קיימא לדורות הבאים".

שר המדע אמר בנאומו, כי משרדו וסוכנות החלל הישראלית גאים להיות שותפים לפרק השני של משימת "בראשית". הוא ציין, כי "בשיחות שערכה סוכנות החלל הישראלית, כבר שבע מדינות מחמש יבשות שונות הביעו עניין בהשתתפות בפרויקט, וגם בשיחות עם האמירתים הנושא עלה מספר פעמים. אין לי ספק כי 'בראשית' תצליח להצית שוב את הדמיון של כולנו, להגדיר מחדש את גבולות האפשר ולבסס את מעמדה של ישראל כמעצמה של חדשנות".

תגיות:ראובן ריבליןסוכנות החלל הישראליתבראשית 2יזהר שי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה