חדשות בארץ

הנדל והאוזר הודיעו: מצטרפים לגדעון סער

חברי סיעת דרך ארץ, השר יועז הנדל וחבר הכנסת צבי האוזר, הודיעו על הצטרפותם למפלגתו החדשה של גדעון סער. הנדל: "להיות ימני זה לא להיות ביביסט"

הנדל והאוזר, ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)הנדל והאוזר, ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

חברי סיעת דרך ארץ, שר התקשורת יועז הנדל וחבר הכנסת צבי האוזר, הודיעו הערב (רביעי) כי בבחירות הקרובות יצטרפו למפלגתו החדשה של גדעון סער. "צריך חלופה מימין לנתניהו", אמר הנדל בהצהרה לתקשורת. "גדעון הוא הבית המדויק לכל אנשי הימין הממלכתי כמונו, שמחפשים בית ראוי".

"מדינת ישראל נמצאת במשבר מנהיגותי מתמשך, שנתיים של כאוס פוליטי שמקורן אך ורק בהחלטה של נתניהו להעמיד את טובתו האישית לפני טובת המדינה", פתח הנדל את הצהרתו. "גדעון מציג מנהיגות אחראית, מאחדת, עם ניסיון עשיר בכנסת ובממשלה, ובעיקר מביא איתו קול לאומי וממלכתי. מגיעה לנו מנהיגות שתאחד אותנו, בניגוד למנהיגות המפצלת של נתניהו. להיות ימני זה לא להיות ביביסט ולקבוע עמדות על פי מה שטוב למנהיג. זה אידאולוגיה וערכים. זה גדעון ואנחנו ועוד רבבות רבות של ימין ממלכתי שראויים לבית פוליטי. הליכוד התבלבל בשנים האחרונות, גדעון לא".

האוזר, שדיבר לאחר מכן, תקף אף הוא את נתניהו: "יועז ואני ראינו לנגד עינינו חברה משוסעת ומתפרקת. פעלנו למנוע ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת, שהייתה מרסקת עוד יותר את הלכידות, והעדפנו במודע לתת סיכוי לממשלת אחדות. אבל נתניהו בחר להמשיך ולפלג את ישראל דווקא בשעת משבר קשה מנשוא. לצערנו, הממשלה הזו כשלה בתפקידה העיקרי".

"בנקודה בה אנחנו נמצאים כעת, ברור לחלוטין שחלופה לנתניהו תקום רק מימין", הצהיר האוזר. "יש רק אדם אחד שמתאים למשימה זו. מהיכרות אישית קרובה עם כל המועמדים לראשות ממשלה, אני יכול לקבוע בלב שלם שגדעון סער הוא האיש המתאים ביותר לראשות הממשלה. הוא האיש היחיד בשעה הקשה הזו שיכול לאחד סביבו את עם ישראל, ולהבטיח מנהיגות מנוסה וממלכתית שאנחנו כה זקוקים לה".

סער הגיב בטוויטר על הודעתם של הנדל והאוזר: "יועז וצביקה, ברוכים הבאים. ביחד – ועם עוד רבים וטובים אחרים שעוד יצטרפו – נביא לעם ישראל תקווה חדשה ונחליף את השלטון".

מוקדם יותר היום, הגיש סער את התפטרותו ליו"ר הכנסת יריב לוין. לפני שנכנס ללשכתו של לוין, אמר סער כי הוא "מתכוון לחזור לכנסת ה-24 בראשות כוח פוליטי גדול שיחליף את השלטון".

בהצהרה מיוחדת שנשא אמש, הודיע סער על עזיבתו את הליכוד ועל הקמת מפלגה חדשה בראשותו. הוא תקף בחריפות את נתניהו, ואמר כי "צו השעה" הוא להחליף את שלטונו: "הליכוד שינה את פניו בשנים האחרונות באופן דרמטי ומואץ. התנועה הפכה לכלי שרת עבור האינטרסים האישיים של העומד בראשה, כולל כאלה הנוגעים למשפטו. איני יכול עוד לתמוך בממשלה בראשות נתניהו, ואיני יכול עוד להיות חבר הליכוד בראשותו".

בתגובה להודעתו של סער, אמרו בליכוד: "סער עוזב כי הוא הובס בפריימריז, וכי בסקרים הפנימיים של הליכוד שנערכו בימים האחרונים הוא צונח לעשירייה השנייה. סער, שנשבע פעם אחר פעם ש'הליכוד הוא ביתי ולא אפרוש אם אפסיד, אני לא מאמין ברסיסי מפלגות' – הובס, הפר את כל הבטחותיו ונטש את הליכוד דווקא בשעה שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל, הוריד את התחלואה והתמותה לאחת הרמות הנמוכות בעולם ומביא הסכמי שלום היסטוריים. סער החליט לנטוש את הימין, לחבור ללפיד ולהצטרף לרשימה ארוכה של פוליטיקאים שנטשו את הליכוד ואחר כך התרסקו לחלוטין. כמו בעבר, הליכוד יישאר מאוחד ומלוכד, ואם ייגרר לבחירות – ינצח".

תגיות:גדעון סעריועז הנדלצבי האוזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה