חדשות בריאות

1,828 נדבקים חדשים אתמול, הממשלה תתכנס לאשר הגבלות בחנוכה

על פי העדכון ממשרד הבריאות, מצבם של 318 חולים מוגדר קשה, ביניהם 100 מונשמים. הממשלה תתכנס כדי לאשר הגבלות על המסחר והמעבר בין בתים ביישובים היהודיים בשעות הערב במהלך ימי החנוכה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי), כי אתמול אובחנו 1,828 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ביותר מ-71 אלף, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 2.6%.

15,716 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 564 מתוכם מאושפזים בבתי חולים. 318 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 100 מונשמים. מצבם של 105 חולים מוגדר בינוני.

מפרוץ המגפה, אובחנו יותר מ-351 אלף נשאי קורונה בישראל. מניין הנפטרים עומד על 2,934.

דוח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם הבוקר, מלמד כי נמשכת העלייה במספר המאומתים החדשים – מעל 1,500 נדבקים ליממה בממוצע שבועי. עלייה חלה גם בשיעור הבדיקות החיוביות בממוצע שבועי, וכן בשיעור החולים החדשים שמצבם קשה.

לדברי מומחי המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, לאור התרחבות היקף ההדבקה, ולקראת חנוכה, "נכון לבטל חלק מההקלות שמומשו כבר וליישם מגבלות נוספות, כדי לבלום את העלייה ולמנוע מהמגפה לצאת משליטה".

הממשלה תתכנס היום כדי לאשר הטלת הגבלות על היישובים היהודיים במהלך שעות הערב של ימי החנוכה. לאחר שהכוונה להטיל סגר לילי ברחבי הארץ ירדה מהפרק, בשל קשיים משפטיים, ההצעה שתוצג בפני השרים תהיה לסגור את המסחר ולאסור על התארחות בבתים אחרים, החל מהשעה 17:30 ועד חצות. עוד מוצע לאסור על התקהלויות בבתי הכנסת בשעות אלו. בכל מקומות העבודה ניתן יהיה להמשיך ולעבוד גם בשעות הערב. הקנס על הפרת המגבלות יהיה בגובה 500 שקלים.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס הבוקר להמלצות שמשרדו יציג בפני השרים: "התחלואה ממשיכה לעלות. אנחנו מנסים הכול למנוע את זה, בלי להגיע לסגר", אמר בריאיון לכאן ב'. "בכל שיטה יש יתרונות וחסרונות, אנחנו רוצים לדחות ככל שניתן את הסגר המלא. הסגר החלקי נועד למנוע תנועתיות והתקהלות ככל שניתן. משרד הבריאות מטיל ספק ביכולת של סגר כזה למנוע תחלואה, אבל אנחנו מנסים האם בכל זאת זה יעשה משהו ויבלום את העלייה. אם לא – ברור לאן אנחנו הולכים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש, כי החיסונים הראשונים בארץ יינתנו ב-27 בדצמבר. במסיבת עיתונאים שכינס עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר נתניהו כי ישראל ערוכה לספק 60 אלף חיסונים ביום: "אני מבקש שכל האזרחים יתחסנו. כדי לעשות זאת, ביקשתי להוות דוגמה ולהיות האדם הראשון שמתחסן בישראל". הוא ציין, כי כל מי שיתחסן יקבל תעודת "דרכון ירוק" שתאפשר לו תנועה חופשית: "כל מי שקיבל חיסון, יוכל להראות תעודה או אפליקציה שתאפשר לו להיכנס לאירועים, לקניונים ולמתקנים ולכל מיני שירותים. זה גם יעודד חיסונים, וגם יעזור להחזיר אותנו במהירות לנורמליות, פשוט לשנות את כל התמונה".

אדלשטיין עדכן, כי בתום דיונים במשרד הבריאות הוחלט על קיצור תקופת הבידוד לעשרה ימים בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות: "בימים הקרובים נודיע ממתי יחול הכלל הזה. זו בשורה גם למשק הישראלי וגם לאזרחים".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה