חדשות בריאות

נתניהו: ההגבלות החדשות לא ייכנסו לתוקף היום

שרי הממשלה דנים בהטלת הגבלות על היישובים היהודיים במהלך ימי החנוכה, שיכללו סגירת מסחר ואיסור התקהלות בשעות הערב. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, כי על אף שהתחלואה בישראל מהנמוכות בעולם, "אנחנו בתחילתו של גל שלישי"

אא

(עודכן: 13:22)

הממשלה דנה היום (חמישי) בהטלת הגבלות שונות במהלך ימי החנוכה, במטרה לבלום את התחלואה הגואה. לאחר שהכוונה להטיל סגר לילי ברחבי הארץ ירדה מהפרק, בשל קשיים משפטיים, הוצגה בפני השרים הצעת משרד הבריאות לפיה ביישובים יהודיים ייסגר המסחר ותיאסר השהייה בבית מגורים של אדם אחר החל מהשעה 17:30 ועד חצות. ההצעה כוללת גם איסור בשעות אלו על התקהלות במבנה של שני אנשים ומעלה שאינם מתגוררים יחד, וכן הטלת מגבלת התקהלות בשטח פתוח עד עשרה אנשים בלבד. על פי ההצעה, הקנס על הפרת המגבלות יהיה בגובה 500 שקלים. ההגבלות לא יחולו על יישובים לא יהודיים ועל אזורי התיירות באילת ובים המלח.

בהצעת משרד הבריאות, שהוגשה לשרים לקראת הדיון, נכתב כי מדדי התחלואה המזנקים מצריכים לנקוט בצעדים: "בהיעדר התערבות, אין ספק כי ישראל מתקדמת לקראת גל תחלואה דומה או חמור יותר מהגל השני". בפתח הישיבה אמר ראש המל"ל, מאיר בן שבת, כי נתוני התחלואה נמצאים בנסיקה ויש להחיל מגבלות מיידיות: "חצינו את נקודת ההתפרצות של הגל השני". ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין, כי התחלואה בישראל היא מהנמוכות בעולם, אולם למרות זאת "העקומה התהפכה, אנחנו בתחילתו של גל שלישי". הוא הדגיש, כי אי אפשר להטיל את ההגבלות החדשות כבר מהיום.

במהלך הישיבה מתחו שרים ביקורת חריפה על משרד הבריאות, ויצאו נגד המלצותיו. שר האוצר ישראל כ"ץ אמר, כי מדובר בפגיעה קשה בעשרות אלפי בעלי עסקים שרק עכשיו חזרו לפעילות. שר הכלכלה עמיר פרץ הציע, לחילופין, כי הסגר יחול בין השעות 20:00 בערב ועד למחרת בשעה 05:00: "כך המסחר יעבוד עוד כמה שעות, ועדיין נמנע את ההתקהלויות". שר המדע יזהר שי ושר החקלאות אלון שוסטר אמרו, כי העלאת ההצעה בממשלה מהווה ניסיון לעקוף את קבינט הקורונה. שי טען כי מדובר בהגבלות לא הגיוניות, ושוסטר אף הטיח כי הן "עברו את גבול הטעם הטוב".

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות, כי אתמול אובחנו 1,828 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ביותר מ-71 אלף, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 2.6%.

15,716 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 564 מתוכם מאושפזים בבתי חולים. 318 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 100 מונשמים. מצבם של 105 חולים מוגדר בינוני. מפרוץ המגפה, אובחנו יותר מ-351 אלף נשאי קורונה בישראל. מניין הנפטרים עומד על 2,934.

דוח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מלמד, כי נמשכת העלייה במספר המאומתים החדשים – מעל 1,500 נדבקים ליממה בממוצע שבועי. עלייה חלה גם בשיעור הבדיקות החיוביות בממוצע שבועי, וכן בשיעור החולים החדשים שמצבם קשה.

לדברי מומחי המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, לאור התרחבות היקף ההדבקה, ולקראת חנוכה, "נכון לבטל חלק מההקלות שמומשו כבר וליישם מגבלות נוספות, כדי לבלום את העלייה ולמנוע מהמגפה לצאת משליטה".

תגיות:הגבלותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה