חדשות בארץ

האוזר: אני והנדל לא נתפטר מהכנסת, זכינו במנדט כדין

חבר סיעת דרך ארץ, צבי האוזר, הבהיר כי הוא והשר יועז הנדל אינם מתכוונים להתפטר מהכנסת בעקבות הודעתם כי ירוצו בבחירות יחד עם גדעון סער: "אנחנו הבאנו לכחול לבן את מספר המנדטים כפי שהיה"

האוזר (צילום: אורן בן חקון, פול)האוזר (צילום: אורן בן חקון, פול)
אא

חבר הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ), אמר הבוקר כי הוא וחברו לסיעה, שר התקשורת יועז הנדל, אינם מתכוונים להתפטר מהכנסת בעקבות החלטתם להצטרף למפלגתו החדשה של גדעון סער. "דרך ארץ היא סיעה עצמאית", אמר בריאיון לכאן ב'. "שוחחנו אתמול עם בני גנץ, שיחה טובה וברורה. זה לא עלה על הפרק".

"גנץ תמיד יכול לפטר מהממשלה, אנחנו לא נתפטר מהכנסת", הוסיף האוזר. "נבחרתי בכחול לבן בגלל עמדותיי, לא למרות עמדותיי. אנחנו הבאנו לכחול לבן את מספר המנדטים כפי שהיה. רוב הציבור במדינת הוא ציבור ימינה מהמרכז, אי אפשר היה להביא את ההישג של כחול לבן אם היא הייתה מורכבת מאנשים ותנועות משמאל. זכינו במקומנו בכנסת בדין".

דבריו של האוזר נאמרו בתגובה למתקפה של השרה מירב כהן מכחול לבן עליו ועל הנדל. "יש מקום שהם ישקלו, ינהגו בדרך ארץ ויחזירו את המנדט", אמרה לכאן ב'. "הקולות שהם נבחרו בהם הם לא קולות שהיו מיועדים לגדעון סער".

בעקבות הודעתו של סער על פרישתו מהליכוד והקמת מפלגה חדשה בראשותו, פורסמו אמש שלושה סקרים חדשים, שצפו כי יקבל בין 15 ל-18 מנדטים. מהתוצאות עולה, כי גם אם ימינה בראשות נפתלי בנט תצטרף לקואליציית ימין בראשות הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה חדשה ללא סער.

כאמור, הנדל והאוזר הודיעו אתמול כי בבחירות הקרובות יצטרפו למפלגתו החדשה של סער. "צריך חלופה מימין לנתניהו", אמר הנדל בהצהרה לתקשורת. "גדעון הוא הבית המדויק לכל אנשי הימין הממלכתי כמונו, שמחפשים בית ראוי".

"מדינת ישראל נמצאת במשבר מנהיגותי מתמשך, שנתיים של כאוס פוליטי שמקורן אך ורק בהחלטה של נתניהו להעמיד את טובתו האישית לפני טובת המדינה", פתח הנדל את הצהרתו. "גדעון מציג מנהיגות אחראית, מאחדת, עם ניסיון עשיר בכנסת ובממשלה, ובעיקר מביא איתו קול לאומי וממלכתי. מגיעה לנו מנהיגות שתאחד אותנו, בניגוד למנהיגות המפצלת של נתניהו. להיות ימני זה לא להיות ביביסט ולקבוע עמדות על פי מה שטוב למנהיג. זה אידאולוגיה וערכים. זה גדעון ואנחנו ועוד רבבות רבות של ימין ממלכתי שראויים לבית פוליטי. הליכוד התבלבל בשנים האחרונות, גדעון לא".

האוזר, שדיבר לאחר מכן, תקף אף הוא את נתניהו: "יועז ואני ראינו לנגד עינינו חברה משוסעת ומתפרקת. פעלנו למנוע ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת, שהייתה מרסקת עוד יותר את הלכידות, והעדפנו במודע לתת סיכוי לממשלת אחדות. אבל נתניהו בחר להמשיך ולפלג את ישראל דווקא בשעת משבר קשה מנשוא. לצערנו, הממשלה הזו כשלה בתפקידה העיקרי".

"בנקודה בה אנחנו נמצאים כעת, ברור לחלוטין שחלופה לנתניהו תקום רק מימין", הצהיר האוזר. "יש רק אדם אחד שמתאים למשימה זו. מהיכרות אישית קרובה עם כל המועמדים לראשות ממשלה, אני יכול לקבוע בלב שלם שגדעון סער הוא האיש המתאים ביותר לראשות הממשלה. הוא האיש היחיד בשעה הקשה הזו שיכול לאחד סביבו את עם ישראל, ולהבטיח מנהיגות מנוסה וממלכתית שאנחנו כה זקוקים לה".

תגיות:גדעון סערכחול לבןצבי האוזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה