חדשות בריאות

הסגר הלילי בוטל, לא יוטלו הגבלות נוספות בחנוכה

בעקבות ההתנגדות החריפה של שרים בממשלה להמלצת משרד הבריאות להטיל סגר לילי, החליטו ראש הממשלה ושרי הביטחון והבריאות שלא להטיל הגבלות נוספות במהלך חנוכה. אם מקדם ההדבקה יעלה ל-1.32, או במידה ומספר הנדבקים החדשים ליום יגיע ל-2,500 – יופעל "ריסון מהודק"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:52)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו בצהריים (חמישי) כי לא יוטלו הגבלות חדשות בחנוכה. הסיכום הושג במהלך הפסקה בישיבת הממשלה, לאחר שהמלצת משרד הבריאות להטיל סגר לילי ביישובים היהודיים נתקלה בהתנגדותם של שרים, הן מכחול לבן והן מהליכוד. לאחר חידוש 

לאחר חידוש הישיבה, אמר אדלשטיין כי הוחלט לוותר על הגבלות נוספות בשבוע הקרוב ולהסתפק באלו הקיימות. בנוסף, יתנהל קמפיין הסברה ממוקד במטרה למנוע אירוח במהלך חנוכה. השרים החליטו לאשר את ההצעה החדשה.

על פי ההסכמה שגובשה, כאשר מקדם ההדבקה (R) יעלה ל-1.32, או כשמספר הנדבקים החדשים ליום יגיע ל-2,500, תופעל התוכנית ל"ריסון מהודק" לפרק זמן של שלושה שבועות, במסגרתה תיאסר כל פעילות המסחר וייסגרו מקומות העבודה עם קבלת קהל. אם בתום תקופה זו מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1 או שמספר הנדבקים היומי יירד לפחות מ-1,000, הריסון המהודק ייפסק; במידה ולא – תיכנס ישראל לסגר מלא. על פי הנתונים שמסר הבוקר משרד הבריאות, מקדם ההדבקה הכללי עומד כעת 1.24. אתמול אובחנו 1,828 נדבקים חדשים, ושיעור ההדבקה מבין הבדיקות שפוענחו עמד על 2.6%.

יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת יעקב אשר, בירך על ההחלטה: "טוב עשה ראש הממשלה שביטל את הסגר בחנוכה", אמר. "מצב התחלואה לא מצדיק פגיעה קשה כל כך בזכויות האזרחים, שמבקשים לשמוח בחג על פי כללי הבריאות. על הציבור לגלות אחריות אישית ולא להפר את ההנחיות הקיימות. רק בכוחות משותפים נוכל לנצח את הקורונה ולמנוע מעלינו סגר שלישי".

הצעת משרד הבריאות, שהוצגה בתחילת הדיון בפני השרים, כללה את סגירת המסחר ואיסור על שהייה בבית מגורים של אדם אחר בין השעות 17:30 ו-24:00. עוד הוצע, כי יוטל איסור על התקהלות במבנה של שני אנשים ומעלה שאינם מתגוררים יחד, ומספר המתקהלים בשטח פתוח יוגבל לעד עשרה אנשים. במשרד אמרו כי מדדי התחלואה המזנקים מצריכים לנקוט בצעדים מיידיות: "בהיעדר התערבות, אין ספק כי ישראל מתקדמת לקראת גל תחלואה דומה או חמור יותר מהגל השני".

בפתח הישיבה אמר ראש המל"ל, מאיר בן שבת, כי נתוני התחלואה נמצאים בנסיקה ויש להחיל מגבלות בהקדם: "חצינו את נקודת ההתפרצות של הגל השני". נתניהו ציין, כי התחלואה בישראל היא מהנמוכות בעולם, אולם למרות זאת "העקומה התהפכה, אנחנו בתחילתו של גל שלישי".

כאמור, שרים מכחול לבן ומהליכוד מתחו ביקורת חריפה על משרד הבריאות, ויצאו נגד המלצותיו. שר האוצר ישראל כ"ץ אמר, כי מדובר בפגיעה קשה בעשרות אלפי בעלי עסקים שרק עכשיו חזרו לפעילות. שר הכלכלה עמיר פרץ הציע, לחילופין, כי הסגר יחול בין השעות 20:00 בערב ועד למחרת בשעה 05:00: "כך המסחר יעבוד עוד כמה שעות, ועדיין נמנע את ההתקהלויות". שר המדע יזהר שי ושר החקלאות אלון שוסטר אמרו, כי העלאת ההצעה בממשלה מהווה ניסיון לעקוף את קבינט הקורונה. שי טען כי מדובר בהגבלות לא הגיוניות, ושוסטר אף הטיח כי הן "עברו את גבול הטעם הטוב".

תגיות:הגבלותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה