חדשות בריאות

1,288 נדבקים חדשים אתמול, שיעור החיוביים עלה ל-2.9%

על פי נתוני משרד הבריאות, מצבם של 321 חולים מוגדר קשה, ו-128 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים עומד על 2,983

אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 1,288 בני אדם כנשאי קורונה. כ-44 אלף בדיקות קורונה פוענחו, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה עלייה – ל-2.9%.

נכון להבוקר, 17,339 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 641 מתוכם מאושפזים בבתי חולים, מצבם של 321 חולים מוגדר קשה, ו-128 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה. 117 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה, אותרו כ-356 אלף נדבקים מאומתים בישראל. מניין הנפטרים עומד על 2,983.

מדוח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה שפורסם הבוקר עולה, כי היקף ההדבקה בארץ עלה לכ-1,700 מאומתים חדשים ביממה, בממוצע שבועי. בצל אישור החירום שנתן בסוף השבוע מינהל המזון והתרופות בארצות הברית (FDA) לחיסון של חברת פייזר, ולקראת הפצתו בעולם ובארץ, מציינים מומחי המרכז של אמ"ן כי "החיסונים לא צפויים להשפיע באופן ממשי על מהלך המגפה בישראל עד שלהי החורף הנוכחי".

לאור זאת, מדגישים כותבי הדוח את חשיבות ההקפדה על ההנחיות, על מנת לשמור על המבוגרים ועל אלו הסובלים ממחלות רקע: "עטייה נכונה, נרחבת ושיטתית של מסכות תקניות, המכסות היטב את הפה והאף, תוביל להפחתה ניכרת של קצב ההדבקה ותצמצם את ממדי התחלואה. עד לתחילת השפעתם הממשית של החיסונים על תמונת ההדבקה הארצית, זהו האמצעי הפשוט, הזול והזמין ביותר לשמירה על שגרת קורונה".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר הבוקר כי מבצע החיסונים בארץ צפוי להתחיל בעוד מספר ימים: "אני מקווה שהזריקה הראשונה תינתן לקראת תחילת השבוע הבא. הראשונים להתחסן יהיו הצוותים הרפואיים, בבתי החולים ובקופות החולים, והצוותים שמטפלים בקשישים. יחד עם זאת, נשתדל להתחיל במקביל לחסן גם את הקשישים החוסים במוסדות".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה