חדשות בארץ

גנץ לנתניהו: לאשר את מינוי מנכ"ל משרד המשפטים ופרקליט המדינה

בעקבות הוראת בג"ץ ודרישת היועץ המשפטי לממשלה, דרש יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, מראש הממשלה בנימין נתניהו להביא מחר לאישור הממשלה את מינוי פרקליט המדינה ומנכ"ל משרד המשפטים

גנץ ונתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פול)גנץ ונתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

‏ברקע המשבר הפוליטי המתמשך בין הליכוד וכחול לבן, פנה היום (ראשון) שר הביטחון בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להביא מחר לאישור הממשלה את מינויו של שמעון בראון למנכ"ל משרד המשפטים ואת מינויו של עמית איסמן לפרקליט המדינה. בראון הוא מועמדו של שר המשפטים אבי ניסנקורן לתפקיד מנכ"ל משרדו. ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה הכריזה לפני כשבועיים על איסמן כמועמד למשרת פרקליט המדינה.

פנייתו של גנץ לנתניהו נעשתה במכתב ששיגר מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, הוד בצר, למזכיר הממשלה צחי ברוורמן. הדרישה באה בעקבות ההוראה שהוציא בג"ץ ביום חמישי האחרון, לפיה על הממשלה למנות מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים עד סוף החודש. שבוע קודם לכן הוציא בג"ץ צו, בו הורה לממשלה לפעול "במהירות הראויה" למינויו של מפכ"ל קבוע למשטרה. בכך אימץ בג"ץ את העמדה שהוצגה בפניו בסוגיה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

בעקבות פסיקת בג"ץ, שלח מנדלבליט מכתב לנתניהו וגנץ, בו דרש מהם לאייש באופן מיידי את המשרות הבכירות בשירות המדינה שאינן מאוישות באופן קבוע. "בחלוף למעלה מחצי שנה מיום הרכבת הממשלה, קיים קושי רב במצב שבו משרות בכירות עדיין מאוישות בדרך של מינוי זמני, לרבות משרות מרכזיות בעלות מאפיינים של שמירת סף", כתב.

"יש להצר על מצב בלתי רצוי זה, בו בית המשפט נדרש לחייב את הממשלה בצו שיפוטי, שעה שהממשלה נמנעת מהפעלת סמכויותיה, בניגוד לנדרש על פי דין לפי פרשנותו של היועץ המשפטי לממשלה", הוסיף מנדלבליט. "ההתנהלות כאמור חותרת תחת עקרונות מרכזיים בעבודת הממשלה, בהם עקרון המשילות".

היועץ ציין במכתבו, כי בג"ץ אימץ את עמדתו לפיה "הסכמות או מחלוקות קואליציוניות אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע. לאור האמור, אני שב ופונה אליכם על מנת שתפעלו בהקדם להשלמת הליכי המינוי של בעלי התפקידים הבכירים בשירות הציבורי במהירות הראויה". מנדלבליט הדגיש, כי על נתניהו להעביר את סמכויותיו לשר אחר ביחס למינויים במערכת אכיפת החוק שהוא מנוע מלעסוק בהם, בשל כתב האישום שהוגש נגדו.

תגיות:בני גנץאביחי מנדלבליטפרקליט המדינהמשרד המשפטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה