חדשות בריאות

מיום שלישי: תקופת הבידוד תקוצר לעשרה ימים

בעקבות הנחיית שר הבריאות, ולאור המלצת גורמי המקצוע, הוחלט במשרד הבריאות לקצר את תקופת הבידוד לעשרה ימים. קיצור הבידוד כפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות, שייערכו בפער של 24 שעות לפחות

בדיקת קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)בדיקת קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע בצהריים (ראשון), כי בעקבות הנחיית שר הבריאות יולי אדלשטיין ולאור המלצת גורמי המקצוע, תקופת הבידוד תקוצר מ-12 ימים לעשרה בלבד.

ההנחיה החדשה תיכנס לתוקף מחרתיים בשעה 8:00 בבוקר. על פי הודעת הבריאות, קיצור הבידוד כפוף לשתי בדיקות שליליות לנגיף הקורונה, הראשונה עם הכניסה לבידוד והשנייה ביום התשיעי ממועד החשיפה: "חשוב לציין שהפער המינימלי בין הבדיקה הראשונה לבדיקה השניה יהיה לפחות 24 שעות".

את הבדיקות לאבחון קורונה ניתן לבצע בקופות חולים בקביעת תור וללא הפניית רופא, או במתחמי היבדק וסע ברחבי הארץ.

מוקדם יותר היום, ביקר אדלשטיין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במתחם חיסונים נגד נגיף הקורונה של קופת חולים מכבי בתל אביב. בדברים קצרים שנשא במקום, אמר נתניהו: "היכולת של הקופות בארץ לבצע את המשימה אומרת לנו שכנראה נוכל להקדים את מתן החיסונים לאוכלוסיית ישראל בצורה המיטבית, לדעתי הטובה בעולם".

"אנחנו כמובן מברכים על כך שה-FDA אישר את החיסון של פייזר – זה מאפשר לנו לצאת לדרך", המשיך נתניהו. "אנחנו מתחילים את הסוף של המגפה. עד אז אני מבקש לשמור על הכללים ולהקפיד על כך. אין שום סיבה שנשלם במתים, בטרגדיות ובחולים קשים מעבר למינימום ההכרחי. אנחנו רואים את הטרגדיות בארצות הברית, בגרמניה, בחלקים אחרים של אירופה, ברוסיה. ישראל יכולה לצאת מזה בצורה הטובה ביותר. אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם. ביום הזה אני יכול להגיד, שאנחנו בדרך להקדמת החיסונים".

שר הבריאות דחה בדבריו את הידיעות על חוסר בציוד משלים למבצע החיסונים: "אנחנו נילחם הרבה בכל מיני פייק ניוז, אז אני כבר רוצה להתחיל את המאבק הזה. כל מיני שמועות שחסר ציוד, חסרים מזרקים וכל מיני דברים – הן בחזקת שמועות בלבד. לא חסר שום דבר. יש היערכות יוצאת מן הכלל של ארבע קופות החולים, ואני רוצה להודות לכל מי שמשתתף בהיערכות על כל המאמצים".

אדלשטיין הוסיף, כי "העיקר שנביא בימים הקרובים בשורה למדינת ישראל, שתהיה בין המדינות הראשונות בעולם שנותנת חיסון לאוכלוסייה. זו הזדמנות נוספת להודות לראש הממשלה על המאמצים שהשקיע כדי שנוכל לראות את החיסונים בהקדם האפשרי".

על פי העדכון של משרד הבריאות, אתמול אובחנו 1,288 נדבקים נוספים בקורונה. כ-44 אלף בדיקות פוענחו, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה עלייה – ל-2.9%.

נכון להבוקר, 17,339 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 641 מתוכם מאושפזים בבתי חולים, מצבם של 321 חולים מוגדר קשה, ו-128 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה. 117 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה, אותרו כ-356 אלף נדבקים מאומתים בישראל. מניין הנפטרים עומד על 2,983

תגיות:בידודנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה