חדשות בארץ

נתניהו: "איראן היא הבריון השכונתי, חייבים לעצור אותה"

בפתח פגישתו עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, רוברט אובריאן, הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו לממשל האמריקני היוצא על מדיניותו וקרא להמשיך בלחץ על איראן: "אסור לנו לחזור למצב של עסקים כרגיל"

נתניהו נתניהו
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) בלשכתו בירושלים עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, רוברט אובריאן, שהגיע לביקור בישראל.

בפתח הפגישה אמר נתניהו: "בהובלת הנשיא טראמפ, ארצות הברית וישראל עובדות בשיתוף פעולה הדוק יותר מאי פעם. אנחנו משתפים פעולה כדי לסכל איומים משותפים, אנחנו משתפים פעולה בהבאת השלום. בשני התחומים הללו, התקדמנו בצורה משמעותית".

"הסכמי אברהם הובילו לפריצות דרך היסטוריות לשלום עם ארבע מדינות ערביות: איחוד האמירויות, בחריין, סודאן וכעת גם מרוקו. זה הביא להתרגשות עצומה בישראל. ישראלים ניצבים כעת מול דילמה קשה לאן לנסוע – לדובאי או למרוקו, אבו דאבי או מרוקו. אני בטוח שנמצא לזה פתרון וניסע לשניהם".

בהמשך הודה נתניהו לממשל האמריקני היוצא: "אף אחת מפריצות הדרך האלו לא היו מתאפשרות לולא השותפות, המעורבות הפעילה והנהגתו של הנשיא טראמפ וצוותו. בנוסף לכך, הממשל של הנשיא טראמפ הציע את התוכנית המציאותית הראשונה לשלום ישראלי-פלסטיני. זאת התוכנית הראשונה מסוגה, שמתייחסת בכובד ראש לאינטרסים הלאומיים והביטחוניים של ישראל ומביאה אותם בחשבון. משום כך, אני חושב שבהמשך הדרך היא תהיה התוכנית היחידה שתיושם".

"הנשיא טראמפ הכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן, שקריטית לנו מבחינה אסטרטגית. שיתוף הפעולה ההדוק בינינו בנושאי ביטחון לאומי ניכר גם במאמצינו לבלום את התוקפנות האיראנית ואת המירוץ שלה לפצצה. במקום לפנק את העריצים בטהראן, הנשיא טראמפ אימץ מדיניות של מקסימום לחץ, מדיניות שמקבלת תמיכה נרחבת בכל המזרח התיכון".

ראש הממשלה הוסיף, כי "ישראלים וערבים שיבחו את הנשיא טראמפ כאשר יצא מהסכם הגרעין הגרוע עם איראן, כשהחזיר ואף הגביר את הסנקציות הקשות על איראן וכשחיסל את הארכי-טרוריסט קאסם סולימאני. כאשר ישראלים וערבים מסכימים על דברים רבים כל כך, הגיוני שהעולם ישים לכך לב. אחרי ככלות הכול, אנחנו חיים באזור הזה, ואנחנו יודעים עליו משהו".

"כל עוד איראן תמשיך להכניע ולאיים על שכנותיה, כל עוד היא תמשיך לקרוא להשמדתה של ישראל, כל עוד היא תמשיך לממן ולחמש ארגוני טרור באזור וברחבי העולם, וכל עוד היא תמשיך במירוץ שלה להשיג נשק גרעיני ואמצעי שיגור – אסור לנו לחזור למצב של עסקים כרגיל עם איראן", הצהיר נתניהו. "עלינו להתאחד כדי להיאבק באיום הזה על השלום העולמי".

"אני אומר 'שלום עולמי' משום שהיום הרפובליקה האסלאמית של איראן היא הבריון השכונתי. אם לא נעצור אותה, מחר יהיו לה טילים בליסטיים בין-יבשתיים עם ראשי נפץ גרעיניים שיכולים לפגוע באירופה ובאמריקה, והיא תהפוך לבריון עולמי שיסכן את כולם. את כל זה אנחנו חייבים ויכולים למנוע", חתם ראש הממשלה את דבריו.

תגיות:איראןארצות הבריתדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה