חדשות בארץ

בית המשפט הורה לתקן את כתב האישום נגד רה"מ; נתניהו: "מסע הציד קורס"

שלושת שופטי ההרכב הורו לפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000, בין היתר לעשות הפרדה בין ראש הממשלה לבין בני משפחתו שאינם נאשמים. נתניהו: "שוב הוכח כי לא חיפשו עבירה אלא המציאו עבירה כדי להביא את ראשו של ראש הממשלה"

נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (שני) לפרקליטות לתקן את כתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה). במקביל, דחו שלושת שופטי ההרכב בראשות השופטת רבקה פרידמן-פלדמן את בקשתו של נתניהו לבטל את כתב האישום בשל פגמים שנפלו לדבריו בהליכים הנוגעים לחסינותו הדיונית.

בהחלטתם קיבלו השופטים באופן חלקי את הטענות המקדמיות שהגישו פרקליטיו של ראש הממשלה בשמו: "בענייננו ניסחה המאשימה כתב אישום ארוך ומפורט, הכולל שלושה אישומים. עם זאת, בתיאור העובדות המהוות את העבירות באישום הראשון (תיק 4000) חסרים לא מעט פרטים, כנטען על ידי באי כוח הנאשמים. פרטים אלה מהותיים ורלוונטיים להגנתם של הנאשמים. בנסיבות אלה, אנו מורים על תיקון כתב האישום".

על פי דרישת השופטים, על הפרקליטות "לעשות הפרדה" בכתב האישום בין נתניהו לבין בני משפחתו שאינם נאשמים, "הן בפירוט הדרישות המיוחסות לכל אחד מהם, והן בפירוט ה'מתן' שניתן, על פי הנטען, לכל אחד מהם. ככל שטענת המאשימה, בסעיפים השונים של כתב האישום, היא כי דרישות של בני המשפחה וקבלת טובות הנאה על ידיהם נעשו בידיעת הנאשם, עליה לציין זאת במפורש בכתב האישום".

עוד הבהירו השופטים, כי על הפרקליטות "למסור פירוט של טובות ההנאה שעל פי הנטען ניתנו ונלקחו כשוחד ופירוט הזמנים, ככל שהללו ידועים. כן יש לפרט, ככל שהדבר ידוע למאשימה, באמצעות מי פעלו הצדדים. בתוך כך, אין מקום להכללות והיעדר פירוט תחת ביטויים כ'בין היתר'; 'לרבות'; 'דרישות משמעותיות'; 'פרשות שונות'; 'עובדים אחרים' ללא פירוט; 'גורמים שונים' ללא פירוט, 'גורמים מטעמו' ללא פירוט, וכיוצ"ב".

על פי החלטת בית המשפט, על הפרקליטות להגיש את כתב האישום המתוקן עד ה-30 בדצמבר. המועד להגשת תשובה בכתב לכתב האישום הוארך עד ל-8 בינואר 2021. מועד הדיון שנקבע ל-13 בינואר נותר בעינו.

בתגובה להחלטת בית המשפט, כתב נתניהו בטוויטר כי "מסע הציד קורס: בית המשפט הסכים היום עם פרקליטי ראש הממשלה והורה לפרקליטות לתקן את כתב האישום המגוחך שהגישו מפני שהוא 'חסר פרטים מהותיים ורלוונטיים'. במילים אחרות, אין בו ראיות ועובדות. בכתב האישום אין ראיות ועובדות מפני שהן לא קיימות במציאות".

"יש לדחות את כל התיקים שנתפרו נגד ראש הממשלה, מפני שהם מלאים בכל כך הרבה פעולות חמורות. הנה רק מקצתן: סחיטה באיומים של עדים, איומים בהריסת חייהם האישיים של עדים אם לא ישנו את גירסתם, ניגוד עניינים של החוקרים, הוכחות לכך שבכירי המשטרה והפרקליטות טייחו חקירות מסיבות פוליטיות כדי להבטיח את המשך תפירת התיקים נגד ראש הממשלה נתניהו. שוב הוכח כי לא חיפשו עבירה אלא המציאו עבירה כדי להביא את ראשו של ראש הממשלה".

בפרקליטות מסרו בתגובה כי "בית המשפט דחה את בקשת נאשם 1, ראש הממשלה נתניהו, לביטול כתב האישום בשל פגמים שנפלו בהליכים הנוגעים לחסינות הדיונית, וקבע כי זכויותיו של הנאשם לא נפגעו בדרך כלשהי בהליך. על פי ההחלטה, משבחר הנאשם לוותר על בקשתו לחסינות, אין כל מקום להשיב כעת את הגלגל לאחור ולבטל את כתב האישום. כמו כן, בית המשפט קבע כי לא נפל פגם בניסוח האישום השלישי (1000). לעניין האישום הראשון, בית המשפט הורה לתקן מספר תיקונים בכתב האישום, והם ייעשו על פי החלטת בית המשפט. יוזכר, כי מועד הדיון במענה לכתב האישום נותר על כנו".

תגיות:תיק 4000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה