חדשות בעולם

רשמית: ג’ו ביידן – הנשיא ה-46 של ארה"ב

חבר האלקטורים אישר הלילה באופן רשמי את ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות, כשהעניק לו 306 קולות לעומת 232 בלבד לנשיא היוצא דונלד טראמפ. ביידן: "הדמוקרטיה ניצחה, הגיע הזמן להתאחד"

ביידן (תמונה: שאטרסטוק)ביידן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

כחודש וחצי לאחר הבחירות לנשיאות בארצות הברית, ולאחר שבתי המשפט במדינה דחו את טענותיו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ לאי סדרים ולזיופים, התכנס הלילה (בין שני לשלישי) חבר האלקטורים ואישר באופן רשמי את ניצחונו של ג'ו ביידן. ביידן ייכנס בחודש הבא לתפקידו כנשיא ה-46 של ארצות הברית.

538 האלקטורים, המהווים נציגים סמליים של האזרחים הבוחרים, התכנסו ב-50 המדינות. 306 מתוכם העניקו את קולם לביידן, לעומת 232 בלבד לטראמפ.

בנאום שנשא בדלאוור לאחר הצבעת האלקטורים, אמר ביידן כי "בקרב הזה למען הנשמה של אמריקה – הדמוקרטיה ניצחה. האמונה במוסדות שלנו החזיקה מעמד. עכשיו הגיע הזמן להפוך דף, כפי שעשינו לאורך ההיסטוריה שלנו, להתאחד ולהחלים".

הנשיא המיועד קרא להתמקד ב"עבודה הדחופה" לעצירת מגפת הקורונה ולהבראת הכלכלה: "כפי שאמרתי במהלך מסע הבחירות, אהיה נשיא עבור כל האמריקנים. אעבוד קשה באותה מידה עבור אלו מכם שלא בחרו בי כמו עבור אלו שכן".

ביידן מתח ביקורת חריפה על סירובו של טראמפ להודות בהפסדו: "שלטון החוק, החוקה שלנו ורצון העם הם אלו שניצחו. כיבוד רצון העם הוא בלב הדמוקרטיה שלנו, גם כשקשה לנו לקבל את התוצאות. זו חובתם של מי שנשבעו לשמור על החוקה".

השלב הבא בהליך הפורמלי לקראת כניסתו של ביידן לתפקידו יתרחש בתחילת החודש הבא, כאשר הקולות של חבר האלקטורים יישלחו לקונגרס. מספר חברי קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית הודיעו, כי בכוונתם להתנגד לתוצאות במדינות המפתח, אולם מדובר יהיה בלא יותר מעיכוב קל לפני שמושב מיוחד של שני בתי הקונגרס יתכנס ב-6 בינואר ויאשר סופית את התוצאות. ביידן יושבע לתפקידו ב-20 ינואר.

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה