סיפורי אמונה

לא תישארו אדישים: זה מה שגרם לקציני משטרת רמת גן לפרוץ בבכי

מה אמר הרב אריה שכטר זצ"ל לקציני המשטרה, שגרם להם לפרוץ בבכי? וכיצד יש לגרש את החושך, על פי החזון איש?

(בעיגול: הרב אריה שכטר זצ’’ל)(בעיגול: הרב אריה שכטר זצ’’ל)
אא

בן גוריון, ראש הממשלה הראשון, חרת על דגלו שעד שנת תשל"ו לא ישאר אף יהודי שומר מצוות אחד בכל גבולות ארץ ישראל. "אם תמצאו שומר מצוות אחד, תמצאו אותו רק במוזיאון", אמר. במציאות הכניסו אותו ל'מוזיאון תת קרקעי', ואילו עולם התורה פורח ומתפתח נגד כל הסיכויים", במילים אלו פותח הרב אריה שכטר זצ"ל את דבריו בספרו המרתק "אריה שאג – חנוכה".

הרב שכטר ממשיך ומסביר כי מלחמת יון לא היתה מלחמה פיזית נגד הגוף. הם בקשו לקחת מאיתנו את הקדוש והיקר לנו מכל – את האמונה באלוקינו ואת התורה שהיא חיינו. "כאז גם היום, מנסים רשעי ישראל לגזול מאחיהם היהודים את האמונה בה' ואת המסורת היקרה של שמירת המצוות", הוא אומר, ומספר כי פעם נכנסתי למשטרת רמת גן  בערב יום העצמאות, ישבו שם כמה קצינים ממוצא עיראקי כבני חמישים וקידמו אותי בברכת 'חג שמח'…

"זכרתי את המעברות שבהן שוכנו עולי עיראק בהגיעם לארץ, ולא הבנתי: על מה השמחה? האם המדינה היטיבה עמכם במשהו? באתם מבתים יפים ומסודרים, ופה הכניסו אתכם למעברות ושיכנו אתכם בפחונים עם גג אזבסט. ישנתם שם על מיטות קטנות עם מזרני קש ושמיכות של הסוכנות שנתפרו משיריים של בגדים", מספר הרב שכטר.

"אמנם", כך אמר להם, "אף אחד מכם לא נשאר במעברה, כולכם היום מסודרים, יש לכם דירות, וגם עבודה, אבל היכן המורשת שהיתה לכם? כבוד לזקנים, כבוד לערכים של הדת, כל מה שהעיראקים הביאו איתם מארצם, מורשת של 1,000 שנה מבבל! את כל זה גזלו מכם תוך מספר שנים!".

"הקצינים פרצו בבכי", מתאר הרב שכטר את שאירע, "הם פתאום קלטו מה עשו להם, מה הממשלה עשתה לעולים במטרה להשמיד את הנשמות היהודיות שלהם. להשכיח מהם את התורה ולהעבירם על דתם!

"כמה נורא שיהודים מתנהגים כמו היוונים ועושים כל שביכולתם כדי להילחם בתורה, אבל בכל דור קמו החרדים לדבר ה' ולחמו את מלחמת ה'. הרדיפות היו רבות, אבל תמיד אנחנו ניצחנו. אין לזה הסבר טבעי, כי ברוב המקרים היינו מעטים מול רבים וחלשים מול גיבורים, אבל בסופו של דבר לא רק ששרדנו, אלא זכינו לראות בישועה שצמחה בזכות מסירות נפשם של יראי ה'", קורא הרב שכטר בכאב.

הרב שכטר ממשיך לספר: "בשנת תשי"ג התעורר צורך דחוף לדאוג לבנות ישראל למסגרת מתאימה. שלושה אברכים שהמצב נגע ללבם נפגשו והחליטו להקים את סמינר 'אור החיים'. היו אלה אחי הרב צבי שכטר, הרב משה פרדו זצ"ל, ויבדלחט"א רבי אליעזר בן דוד. הסמינר נפתח עם שלוש בנות בדירה ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, וכעבור מספר שנים מנה הסמינר כשמונה מאות בנות!

"בתקופה מסוימת, מחוסר מבנה ראוי, למדו הבנות בשעות אחר הצהרים בכתות הסמינר של הרב וולף. הדבר הביא תועלת גדולה למורות ולנשים העובדות בשעות הבוקר, שהעסיקו את תלמידות 'אור החיים' כמטפלות לילדיהן.

"כך נוצר מצב שהבנות שהגיעו מבתים הרחוקים מתורה היו בנות בית אצל משפחות של בני תורה בבני ברק, ובהגיען לפרקן דאגו להן המשפחות לחתן ולהוצאות החתונה. אני בעצמי זכיתי לחתן 7 בנות כאלה, וכמוני עשו מאות אברכים! כך זכו אותן בנות ישראל כשרות לגדול במקום של תורה ולהינשא לבחורי ישיבה, שרבים מהם הנם כיום תלמידי חכמים גדולים, רבנים וראשי ישיבות!

 

איך הוקמו מודיעין עילית, ביתר עילית ועימנואל?

"כמה נפלא לראות כיצד מגלגל הקב"ה, שאלפי בתים של תורה יבנו בזכות כמה בודדים שהחליטו להציל את הבנות ובזכות מסירות נפשם של האברכים!

"כך לימד אותנו מרן ה'חזון איש' זצ"ל: חושך לא מגרשים במקלות, חושך מגרשים באור. כאשר הבית חשוך - מדליקים נר אחד, וכבר החושך בורח, כי מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך. וכשמדליקים הרבה נרות מתקבל אור גדול, ואור התורה הגדול שמאיר היום הוא תוצאה של מעשיהם של אלה שניגשו להדליק את האור מתוך תחושת ערבות לכל יהודי.

"הציבור החרדי סובל מרדיפות וגזרות חדשים לבקרים. לצערנו, כל אירוע שמעורב בו אדם חובש כיפה, מעלה את רמת ההסתה וההשמצות נגד החרדים. בכל הזדמנות הופכים חובשי המגבעות ללעג וקלס ולמטרה לחיצי מילותיהם, אך ככל שהם לועגים לנו – כך הקב"ה שם אותם ללעג ושחוק… ממש כפי שאמר ה' לפרעה: אתם אומרים 'פן ירבה' ואני אומר 'כן ירבה' (רש"י שמות א', י"ב).

"ירושלים עיר הקודש הפכה להיות עיר הבירה והתפתחה לכרך סואן, אך השכונות החרדיות גם הן גדלו והתפתחו. או אז חששה הממשלה שהחרדים ימלאו את ירושלים ויהוו בה רוב, וחשה בצורך לפתות את החרדים לעזוב את ירושלים", ממשיך הרב שכטר לספר. "מה עשתה? הקצתה שטחים הרריים בין כפרים ערביים והבטיחה לחרדים שאם יבנו שם בתים ויבואו לגור בהם יקבלו 'הלוואת מקום' והטבות שונות".

"לא בטוח שהם התכוונו לטובת הציבור החרדי, יתכן שרק חיפשו את תועלתם האישית, אבל הם ודאי לא דמיינו את מה שהתפתח במקומות אלה: בסמוך לחרבתא הערבית, הוקמו קרית ספר, ברכפלד, בגוש עציון נבנתה העיר ביתר עילית, עמנואל הוקמה בשומרון, וישובים נוספים פרחו ברחבי הארץ, בהם מתנהל אורח חיים על פי התורה.

"הם חשבו שאנו החרדים לא נצליח לייסד ערים ולפתח בהן מסחר וכלכלה. והנה למרבה הפלא מודיעין עילית, עיר מלאה אברכי כוללים, שכידוע אינם משלמים ארנונה גבוהה, העיריה ברוך ה' אינה בגרעון, והעיר מספקת מקורות פרנסה מגוונים לאלפי נשות אברכים. כיצד זה קורה. כי העיר מתנהלת על פי דעת תורה!

"החילונים מתקשים להאמין שהחרדים בנו ערים יפות, מתוכננות ומרווחות, בהן עומדים על תילם בתי כנסת וישיבות, תלמודי תורה ובתי ספר לאין מספר, כן ירבו. הם חשבו לפגוע בהתפתחות של עולם התורה אבל הקב"ה חשבה לטובה, היתה זו תכנית אלוקית במטרה להפריח שממה רוחנית באזורים נוספים.

"מי גר בארץ ולא שמע על 'עזר מציון', על 'הצלה' או על ארגון 'זק"א'? מי לא נעזר על ידיהם או קיבל סיוע מ'יד שרה' או 'עזרה למרפא'? מי הקים את המפעלים העצומים האלה שמסייעים לכל יהודי באשר הוא, חובש כיפה ושאינו? מאחורי הארגונים השונים עומדים יהודים חרדים שאהבת ישראל פועמת בהם, והם חושבים תמיד כיצד להיטיב עם בניו של הקב"ה, בכל מקום ומכל מגזר.

"זוהי מלחמת החשמונאים של דורנו, מלחמת האור בחושך, ובה אנחנו מנצחים, לא במקלות אלא בהצתת האור לאחינו התועים!", מסיים הרב שכטר את דבריו המרתקים.

האם החרדים באמת חיים על חשבון המדינה? מהם הטעמים שמאחורי אורח חייהם? הרב זמיר כהן עושה סדר בעובדות:

תגיות:משטרההרב אריה שכטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה