חדשות בארץ

הימין נגד גנץ: "התבלבלת, אין בירושלים מקום לבירה פלסטינית"

דבריו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לפיהם יש מקום לבירה פלסטינית בירושלים המאוחדת, הביאו לתגובות נזעמות מצדה הימני של המפה הפוליטית: "ניסיון עלוב לקושש עוד כמה קולות משאריות השמאל הסהרורי"

מתפללים בכותל המערבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מתפללים בכותל המערבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:53)

התבטאותו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לפיה בירושלים "יהיה מקום לבירה פלסטינית", גררה הבוקר (חמישי) תגובות נזעמות בימין.

שר ההשכלה הגבוהה, זאב אלקין (הליכוד) תקף את גנץ: "לא, בני, התבלבלת, אין בירושלים המאוחדת מקום לבירה פלסטינית, אין ולא יהיה. ככה, פשוט: לא".

חברו למפלגה של אלקין, חבר הכנסת ניר ברקת, לשעבר ראש העיר ירושלים, כתב בטוויטר: "ירושלים היא בירה רק של מדינה אחת. בירת הנצח של העם היהודי, בירת מדינת ישראל".

יו"ר הכנסת יריב לוין הגיב בפייסבוק: "ירושלים היא הלב של ארץ ישראל ושל מדינת ישראל, אליה ייחלו יהודים במשך אלפיים שנות גלות. זכינו לאחד את ירושלים כבירת ישראל לתמיד. אין שתי ירושלים, ואין לאיש זכות לערער על זכותנו המלאה עליה. אין לאיש זכות לוותר על חלום הדורות שהתגשם. זכותנו ההיסטורית, הבלעדית והבלתי ניתנת לערעור על ירושלים תמשיך לעמוד מול כל רוח רעה. נמשיך לבנות את ירושלים".

השר לענייני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ (הבית היהודי), אמר: "ירושלים המאוחדת היא בירתו הנצחית של העם היהודי. לא בירה של אף אחד אחר. כאן התהלכו אבותינו, וזהו כור מחצבתנו. גנץ, מההיכרות שלי איתך, גם אתה מאמין בזה".

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', כתב: "ירושלים תמשיך להיות בירתה המאוחדת של מדינת ישראל, ורק שלה, ולא יהיה בה מקום לשום בירה של מדינה אחרת, שממילא לא תקום, גם הרבה אחרי שבני גנץ ומפלגתו ייעלמו מהנוף הפוליטי של מדינת ישראל".

חבר הכנסת מתן כהנא (ימינה) אמר, כי דבריו של גנץ הם "ניסיון עלוב לקושש עוד כמה קולות משאריות השמאל הסהרורי שעוד סבור כי ירושלים צריכה להיות גם בירתה של מדינת טרור פלסטינית. כחול לבן תיעלם בקרוב מהמפה הפוליטית. ירושלים השלמה והמאוחדת תישאר לנצח בירתה של מדינת ישראל בלבד".

בריאיון לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט", שפורסם הבוקר, אמר גנץ כי לפלסטינים זכות לעצמאות ולבירה משלהם: "ירושלים צריכה להישאר מאוחדת, אבל יהיה בה מקום לבירה פלסטינית". הוא הדגיש כי ישראל לא תחזור לגבולות 67': "לפלסטינים מגיעה ישות בה יחיו באופן עצמאי – מדינה או אימפריה, שיקראו לה איך שירצו. זכותם להרגיש עצמאים, ושתהיה להם בירה. אנחנו מצדנו רוצים להיפרד מהם, ורוצים ערבויות לבטחוננו. אם נגיע להסכמות בנושאים הביטחוניים – הפתרון הפוליטי יבוא בקלות".

באשר לגבולותיה של המדינה הפלסטינית העתידית, אמר גנץ: "אנחנו זקוקים לבקעת הירדן מטעמי ביטחון, אבל אנחנו לא בהכרח זקוקים ל-30 אחוזים מהשטח. אתה יודע שהתנגדנו לתוכנית הסיפוח מההתחלה, לפני שהוצגה הדרישה של איחוד האמירויות ולפני שנתניהו הסכים להקפאה. התנגדנו להפיכת המאחזים לחוקיים. אנו רוצים שלישות הפלסטינית יהיה מרחב מבחינה גיאוגרפית, כך שהיא תוכל לקיים חיים נוחים ללא מכשולים. מה שאנחנו מתעקשים עליו זה ביטחון. אנו זקוקים למחסומים אסטרטגיים אמיתיים לצורך הביטחון. כמובן שאפשר לדבר על חילופי שטחים, אם כי אני לא רואה איך ואיפה. אנו אומרים שגבולות 1967 לא יחזרו, אבל תמיד יש אפשרות להגיע לפשרות".

תגיות:בני גנץירושליםזאב אלקיןבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה