חדשות בארץ

המשבר הפוליטי | מתח בכחול לבן, גנץ נפגש עם סער

פחות משלוש יממות לפיזור הכנסת, נמשכים המגעים בין הליכוד וכחול לבן בניסיון להגיע לפשרה. בכחול לבן התגלעו חילוקי דעות קשים האם להסכים לדרישת הליכוד לקיצוץ בסמכויותיו של שר המשפטים אבי ניסנקורן. בשל סירובו של ניסנקורן, האשים אותו גנץ כי הוא דואג יותר לכהונתו מאשר לעתיד המפלגה

גנץ (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)גנץ (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)
אא

המגעים בין הליכוד וכחול לבן נמשכו גם הלילה (ראשון), בניסיון אחרון להגיע לפשרה שתמנע את פיזור הכנסת. בצל השיחות, גובר המתח הפנימי בכחול לבן סביב השאלה האם להיענות לדרישות הליכוד, המתמקדות בצמצום סמכויותיו של שר המשפטים אבי ניסנקורן ובדחיית מועד הרוטציה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ.

עמית סגל דיווח הבוקר בחדשות 12, כי במהלך הלילה התגלע עימות חריף בין גנץ וניסנקורן. גנץ וגורמים אחרים בכחול לבן האשימו את שר המשפטים כי הוא דואג יותר לכהונתו מאשר לעתיד המפלגה, וזאת לאחר שדחה על הסף את האפשרות לקצץ בסמכויותיו. מעבר לדחיית הרוטציה למאי 2022, דורשים בליכוד מעורבות במינויים במערכת המשפט, הכוללים מינוי פרקליט מדינה, יועץ משפטי לממשלה ושופטים לבית המשפט העליון. ככל הנראה, גנץ מוכן להתגמש בכל הנוגע לנושאים המשפטיים אולם מסרב לשנות את מועד הרוטציה עם נתניהו.

במהלך הלילה התקיימה שיחת טלפון בין נתניהו וגנץ, אולם מהצדדים נמסר כי היא עסקה בסוגיות הקורונה. ב-ynet דווח, כי גנץ נפגש אמש עם חבר הכנסת לשעבר מטעם הליכוד, גדעון סער, שהקים את מפלגת "תקווה חדשה – אחדות לישראל".

ברקע הסערה הפנימית בכחול לבן, דיווח כתב כאן חדשות, מיכאל שמש, כי גנץ כתב הבוקר לחבריו בסיעה: "אכן יומיים קריטיים, ואני מבין את הרעש ומתחיו הנלווים. ובכל זאת, אני מבקש מכולם להישאר בעמדותינו המאופקות".

גנץ הוסיף כי הוא "פועל למען כחול לבן ולמען האינטרסים החשובים שלשמם אנחנו כאן, ומבקש מכולכם לנהוג בזהירות הראויה ולא לייצר רעש נוסף בתוך השיח הציבורי. כל אמירה חסרת אחריות פוגעת בחוסננו. אעדכן בכל דבר ככל שיהיה צורך, ובכל מקרה ניפגש מחר לשיחה".

בשל לוח הזמנים הקצר, במידה ותחול התקדמות במגעים בין הצדדים – מסתמן כי כצעד ביניים יוסכם להאריך במספר שבועות את המועד החוקי לאישור התקציב, וזאת כדי שניתן יהיה למצות את המשא ומתן.

תגיות:כחול לבןהליכודבני גנץאבי ניסנקורן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה